logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Krajevna zgodovina v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino 1945–2005


Soavtor(ji):Miha Preinfalk (odg. ur.)
Leto:2008
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Danijela Trškan je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Kronika-2008_3.pdf
Velikost:58.28MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek prikazuje rezultate teoretične zgodovinske raziskave, v kateri je avtorica poskušala ugotoviti, v kolikšni meri je bila krajevna zgodovina navzoča v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino, ki so izšli med letoma 1945 in 2005. Ugotavlja, da je bila krajevna zgodovina že navzoča v posameznih učbenikih, in sicer pri različnih nalogah, dodatnem pisnem gradivu, kot slikovno gradivo ali v okviru učbeniškega besedila, vendar pa je bila skromna. Zato predlaga, da bi bilo v prihodnosti potrebno tudi krajevni zgodovini v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino nameniti bistveno več pozornosti.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/4695
    • naslov
      • Krajevna zgodovina v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino 1945–2005
      • Local History in Primary School Text-Books for History 1945–2005
    • avtor
      • Danijela Trškan
    • soavtor
      • Miha Preinfalk (odg. ur.)
    • predmet
      • osnovna šola
      • zgodovina
      • učbeniki
      • krajevna zgodovina
      • domači kraj
      • primary school
      • text-books
      • history
      • local history
      • home place
    • opis
      • The contribution presents the results of a theoretical historical research in which the authoress attempted to find out to what extent local history was present in primary school text-books for history, published between the years 1945 and 2005. She ascertains that local history was present in separate text-books, that is, with different tasks, in additional written material, as image materials or within the frame of the text-book but in a modest extent. Therefore she proposes that in the future, local history should be given essentially more attention in primary school text-books for history.
      • Prispevek prikazuje rezultate teoretične zgodovinske raziskave, v kateri je avtorica poskušala ugotoviti, v kolikšni meri je bila krajevna zgodovina navzoča v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino, ki so izšli med letoma 1945 in 2005. Ugotavlja, da je bila krajevna zgodovina že navzoča v posameznih učbenikih, in sicer pri različnih nalogah, dodatnem pisnem gradivu, kot slikovno gradivo ali v okviru učbeniškega besedila, vendar pa je bila skromna. Zato predlaga, da bi bilo v prihodnosti potrebno tudi krajevni zgodovini v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino nameniti bistveno več pozornosti.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2008
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (14)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    297Balkovec Debevec, MarjetkaŠolstvo na Slovenskem od 1963 do 1991. Šolstvo na Slovenskem skozi stoletja III. (od 1918 do 1991): katalog stalne razstaveLjubljanaSlovenski šolski muzej2002
    297Cencič, MajdaRaziskovanje šolske zgodovineŠolska kronika - Zbornik za zgodovino šolstva1993
    297Demarin, JosipPouk zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDZS1969
    297Stradling, RobertPoučevanje evropske zgodovine 20. stoletjaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2004
    297Weber, TomažTeorija in praksa pouka zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDZS1981
    297Zgonik, MavricijZgodovina v sodobni šoliLjubljanaDZS1968
    297Žalec, BojanPomen domovinske edukacijeDržavljanska in domovinska vzgojaSlovenska BistricaBeja2006
    530Cencič, MajdaRaziskovanje šolske zgodovineŠolska kronika - Zbornik za zgodovino šolstva1993
    530Demarin, JosipPouk zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDZS1969
    530Stradling, RobertPoučevanje evropske zgodovine 20. stoletjaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2004
    531Trškan, DanijelaMetodična struktura sodobnih srednješolskih učbenikov za zgodovinoZgodovinski časopis2002
    531Weber, TomažTeorija in praksa pouka zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDZS1981
    531Weber, TomažOd tradicionalnega do integralnega učbenika zgodovine na SlovenskemSodobna pedagogika1987
    531Zgonik, MavricijZgodovina v sodobni šoliLjubljanaDZS1968