Članek povzema glavne značilnosti evropskega dvorskega plesa v 15. stoletju in obravnava edino do zdaj
znano pisno pričevanje o dvorskem plesu na slovenskih tleh z vidika sedanjega poustvarjalca, ki ostaja razpet med
poznavanjem in upoštevanjem izvajalske plesne prakse na podlagi preučevanja virov na eni in čedalje večjimi
pričakovanji sedanjega gledalca na drugi strani.
Evropski gradovi in plesna kultura v 15. stoletju: uvid v izvajalsko plesno prakso na podlagi preučevanja virov
European castles and dance culture in the 15th century: an insight into the performative dance practice based on examinations of sources
Europäische Schlösser und die Kultur des Tanzes im 15. Jahrhundert: ein Einblick in die Aufführungspraxis des Tanzes auf der Basis von Quellen
avtor
Lidija Podlesnik Tomášiková
soavtor
Miha Preinfalk (odg. ur.)
Barbara Šterbenc Svetina (teh. ur.)
Manca Gašperšič (prev.)
Metoda Kokole (prev.)
Luka Vidmar (prev.)
Irena Bruckmüller (prev.)
predmet
dvorski plesi
stilni plesi
starinski plesi
izvajalska plesna praksa
plesni viri
plesni traktati
Paolo Santonino
gradovi
15. stoletje
court dances
stylised dances
historical dances
performative dance practice
dance sources
dance treatises
Paolo Santonino
castles
15th century
opis
Članek povzema glavne značilnosti evropskega dvorskega plesa v 15. stoletju in obravnava edino do zdaj znano pisno pričevanje o dvorskem plesu na slovenskih tleh z vidika sedanjega poustvarjalca, ki ostaja razpet med poznavanjem in upoštevanjem izvajalske plesne prakse na podlagi preučevanja virov na eni in čedalje večjimi pričakovanji sedanjega gledalca na drugi strani.
The article summarises the main characteristics of European court dance in the 15th century andfocuses on the only known written account of a court dance on Slovenian soil from the point of view of a modern reproducer torn between his/her knowledge and consideration of the performative dance practice based on examination of sources on one hand and the ever growing expectations of a modern spectator on the other.