logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovinski časopis

Avstrijski pomorski razvoj v Vzhodni Aziji 1869–1914


Avtor(ji):Chinyun Lee
Soavtor(ji):Peter Štih (odg. ur.)
Leto:2007
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):angleščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Chinyun Lee je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ZC_3-4-2007.pdf
Velikost:4.77MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Lloyd je investiral v gradnjo sueškega prekopa in odprl ladjarske povezave z Indijo, Kitajsko in Japonsko. Načrt za pomorske linije z daljnim Vzhodom je že pred odprtjem sueškega prekopa zasnoval Pasquale Revoltella. Toda širjenje ladjarskih linij je potekalo počasi. Zveza z Indijo je bila vzpostavljena leta 1869, s Hong Kongom 1880, s Šangajem 1892 in s Kobe 1893, v Lloydu pa so vse ocenjevali za pomemben dosežek. Leta 1912 je Avstrijski Lloyd končno vzpostavil hitro (»ekspresno«) linijo med Trstom in Šangajem. Kava in kitajski cimetovec sta bila pomembna tovora na tej liniji. Trst je pritegnil uvozne transporte kave ne le iz južne Azije, temveč tudi iz Singapura in Filipinov. Kitajski cimetovec je bil drug tovor, pri prevozu katerega je Trst tekmoval s Hamburgom. Najbolj dobičkonosni tržaški ladjarski liniji sta bili Trst-Kotor in Trst-Bombay. Linije v vzhodno Azijo pa niso bile uspešne, saj je na Kitajsko (po vsej verjetnosti) več avstrijskih izdelkov prispelo preko Hamburga kot preko Trsta. Neuspeh linij na daljni Vzhod je bil posledica raznih notranjih problemov v avstrijskem Lloydu in stagnacije Trsta.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/5071
    • naslov
      • Avstrijski pomorski razvoj v Vzhodni Aziji 1869–1914
      • Austrian Maritime Development in East Asia: 1869–1914
    • avtor
      • Chinyun Lee
    • soavtor
      • Peter Štih (odg. ur.)
    • predmet
      • Avstrijski Lloyd
      • Vzhodna Azija
      • pomorski promet
      • tovorni promet
      • Trst
      • Austrian Lloyd
      • East Asia
    • opis
      • The article describes how Trieste developed its maritime power in the Orient during the late Habsburg Empire. Austrian Lloyd had invested in the building of the Suez Canal and opened up its shipping lines to India, China and Japan. Before the opening of the Suez Canal, Pasquale Revoltella drafted a plan for the Far Eastern lines. But the actual extension of these lines proved to be quite slow: India (1869), Hong Kong (1880), Shanghai (1892) and Kobe (1893) which Lloyd regarded as an important achievement. In 1912, Austrian Lloyd finally inaugurated the high-speed »Eillinie« line between Trieste and Shanghai. Coffee and cassia were two important goods in this line. Trieste was able to attract coffee imports not only from South Asia, but also from Singapore and Philippines. Cassia, from South China, offers another example of Trieste competition with Hamburg. Trieste-Kotor (Cattaro, in Montenegro) and Trieste-Bombay were the two most profitable lines. But in East Asia, Lloyd’s performance was not successful and (most probably) more Austrian products arrived in China via Hamburg. This failure was due to various internal problems and the stagnation of Trieste.
      • Lloyd je investiral v gradnjo sueškega prekopa in odprl ladjarske povezave z Indijo, Kitajsko in Japonsko. Načrt za pomorske linije z daljnim Vzhodom je že pred odprtjem sueškega prekopa zasnoval Pasquale Revoltella. Toda širjenje ladjarskih linij je potekalo počasi. Zveza z Indijo je bila vzpostavljena leta 1869, s Hong Kongom 1880, s Šangajem 1892 in s Kobe 1893, v Lloydu pa so vse ocenjevali za pomemben dosežek. Leta 1912 je Avstrijski Lloyd končno vzpostavil hitro (»ekspresno«) linijo med Trstom in Šangajem. Kava in kitajski cimetovec sta bila pomembna tovora na tej liniji. Trst je pritegnil uvozne transporte kave ne le iz južne Azije, temveč tudi iz Singapura in Filipinov. Kitajski cimetovec je bil drug tovor, pri prevozu katerega je Trst tekmoval s Hamburgom. Najbolj dobičkonosni tržaški ladjarski liniji sta bili Trst-Kotor in Trst-Bombay. Linije v vzhodno Azijo pa niso bile uspešne, saj je na Kitajsko (po vsej verjetnosti) več avstrijskih izdelkov prispelo preko Hamburga kot preko Trsta. Neuspeh linij na daljni Vzhod je bil posledica raznih notranjih problemov v avstrijskem Lloydu in stagnacije Trsta.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2007
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Angleščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa