logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Razprave in gradivo

Stališče prebivalcev narodno mešanih območij v Sloveniji do učenja jezika večine in manjšine


Soavtor(ji):Boris Jesih (odg. ur.), Mitja Žagar (gl. ur.)
Leto:2003
Založnik(i):Inštitut za narodnostna vprašanja, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:Razprave_in_gradiva-43.pdf
Velikost:15.31MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
V prispevku so prikazani rezultati empiričnega raziskovanja, ki kažejo percepcijo vprašanih o pomenu znanja in učenja jezika večine in manjšine. Posebej je izpostavljeno stališče do pomena, da se otroci na narodno mešanih območjih v okviru sole učijo oba jezika (jezik večine in jezik manjšine). Rezultati kažejo odstopanja med Lendavo in Obalo v stališču, da se slovenski otroci v soli naučijo enako dobro slovenski jezik in jezik manjšine ( italijanski oziroma madžarski) ter v stalisču, da se manjšinski otroci na Obali in v Lendavi naučijo enako dobro slovenski in manjšinski jezik ( italijanski oziroma madžarski). Na osnovi statistične analize je prikazana razlika za koga je učenje obeh jezikov na Obali in v Lendavi pomembnejše- za večino, za manjšino, za obe skupnosti.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/4923
    • naslov
      • Stališče prebivalcev narodno mešanih območij v Sloveniji do učenja jezika večine in manjšine
      • Standpoints of the population in the ethnically mixed terriories of Slovenia regarding the study of majority and minority languages
    • avtor
      • Sonja Novak Lukanovič
    • soavtor
      • Boris Jesih (odg. ur.)
      • Mitja Žagar (gl. ur.)
    • predmet
      • manjšine
      • multikulturalizem
      • jeziki
      • jezikovna vzgoja
      • Slovenija
      • Slovenia
      • ethnically mixed territories
      • language acquisition
      • children
    • opis
      • The article presents results of empirical research, showing perception of respondents regarding the significance of command and study of majority and minority languages. Specificcaly emphasized is the standpoint regarding the significance of children's learning of both languages at school. Results show discrepancies between Lendava and the Coast regarding the standpoint that Slovene children gain equally good command of Slovene as well as minority language (Hungarian and Italian), and regarding the standpoint that minority children gain equally good command of Slovene and of minority language. On the bases of statistical analysis the difference is shown as to who the aqusition of both languages in these regions is more inportant for, the majority, the minority or both communities.
      • V prispevku so prikazani rezultati empiričnega raziskovanja, ki kažejo percepcijo vprašanih o pomenu znanja in učenja jezika večine in manjšine. Posebej je izpostavljeno stališče do pomena, da se otroci na narodno mešanih območjih v okviru sole učijo oba jezika (jezik večine in jezik manjšine). Rezultati kažejo odstopanja med Lendavo in Obalo v stališču, da se slovenski otroci v soli naučijo enako dobro slovenski jezik in jezik manjšine ( italijanski oziroma madžarski) ter v stalisču, da se manjšinski otroci na Obali in v Lendavi naučijo enako dobro slovenski in manjšinski jezik ( italijanski oziroma madžarski). Na osnovi statistične analize je prikazana razlika za koga je učenje obeh jezikov na Obali in v Lendavi pomembnejše- za večino, za manjšino, za obe skupnosti.
    • založnik
      • Inštitut za narodnostna vprašanja
    • datum
      • 2003
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    Seznam literature v delu (8)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    149Banton, MichaelWhat foundations for the management of cultural pluralism?Governance of cultural diversityStockholmSwedish Commission for UNESCO, CEIFO2000
    149Bourdieu, PierreLanguage and symbolic powerCambridgePolity Press1991
    149Klinar, PeterOd etničnega pluralizma k interkulturalizmuMigracijske temeZagreb1991
    149Michael Steve, OluModels of multiculturalism: implications for the twenty-first century leadersEuropean journal for intercultural studies1997
    149Nećak Lük, AlbinaModeli izobraževanja v etnično in jezikovno heterogenih okoljihLjubljanaFF, Znanstveni inštitut1999
    149Novak Lukanovič, SonjaJezikovno prilagajanje na narodnostno mešanih območjih Slovenije : doktorska disertacijaLjubljanaFF, Univerza v Ljubljani2003
    149Rizman, RudiMultikulturalizem in izzivi globalizacije : XXXIV. seminar slovenskega jezika, literature in kultureLjubljanaFF1998
    149Westin, CharlesIntroductionManagement of cultural pluralismStockholmSwedish National Commission for UNESCO, CEIFO1995