logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Prispevki za novejšo zgodovino

Prekmurske Benetke leta 1925


Avtor(ji):Darja Kerec
Soavtor(ji):Zdenko Čepič (odg. ur.), Damijan Guštin (gl. ur.), Tine Logar (lekt.), Borut Praper (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Darja Kerec je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Prispevki_za_novejso_zgodovino_2011-3.pdf
Velikost:5.79MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
V prvi polovici novembra 1925 so Slovenijo in večji del tedanje Kraljevine SHS prizadele hude poplave, ki niso prizanesle skoraj nobeni regiji. Največ škode je povodenj povzročila na območju tedanje Mariborske oblasti, kjer so bregove prestopile Drava, Savinja in Mura. V Murski Soboti je močno deževje terjalo tri smrtne žrtve, okoli tisoč prebivalcev mesta pa je ostalo brez strehe nad glavo. V dneh od 11. novembra dalje je z vseh koncev ožje domovine prihajala pomoč v hrani, delovni sili in denarju. Prekmurje je bilo ločeno od preostalega dela Slovenije, delovala pa je telefonska in telegrafska povezava. Pri razdeljevanju nujne denarne pomoči je prihajalo tudi do nepravilnosti in zaostankov, komisija za popis škode namreč ni bila najbolje organizirana. Škoda na območju Murske Sobote je bila ocenjena na več milijonov takratnih dinarjev, številke so se razlikovale in tudi prošnja za finančno injekcijo, naslovljena na oblast v Beogradu, ni bila uslišana v celoti, čeprav so se slovenski poslanci trudili po najboljših močeh. V letih 1925 in 1926 so se politična nesoglasja prenesla tudi na lokalno raven, še posebej na območju Mariborske oblasti. Dnevno časopisje je sproti objavljalo dopise iz prizadetih krajev in opozarjalo na neodzivnost Beograda. Poplave so po svoje pripomogle k urbanističnemu razcvetu Murske Sobote, ki je ravno leto pred njimi dobila tudi železniško povezavo. Mesto se je tako elektrificiralo in si v tridesetih letih 20. stoletja gospodarsko opomoglo s pomočjo ambicioznih domačih industrialcev.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/20598
    • naslov
      • Prekmurske Benetke leta 1925
      • The Prekmurje Venice of 1925
    • ustvarjalec
      • Darja Kerec
    • soavtor
      • Zdenko Čepič (odg. ur.)
      • Damijan Guštin (gl. ur.)
      • Tine Logar (lekt.)
      • Borut Praper (prev.)
    • predmet
      • Kraljevina Srbov, Hrvatov in Slovencev
      • Murska Sobota
      • poplave
      • 1925
      • Kingdom of Sebs, Croats and Slovenes
      • Murska Sobota
      • floods
      • 1925
    • opis
      • V prvi polovici novembra 1925 so Slovenijo in večji del tedanje Kraljevine SHS prizadele hude poplave, ki niso prizanesle skoraj nobeni regiji. Največ škode je povodenj povzročila na območju tedanje Mariborske oblasti, kjer so bregove prestopile Drava, Savinja in Mura. V Murski Soboti je močno deževje terjalo tri smrtne žrtve, okoli tisoč prebivalcev mesta pa je ostalo brez strehe nad glavo. V dneh od 11. novembra dalje je z vseh koncev ožje domovine prihajala pomoč v hrani, delovni sili in denarju. Prekmurje je bilo ločeno od preostalega dela Slovenije, delovala pa je telefonska in telegrafska povezava. Pri razdeljevanju nujne denarne pomoči je prihajalo tudi do nepravilnosti in zaostankov, komisija za popis škode namreč ni bila najbolje organizirana. Škoda na območju Murske Sobote je bila ocenjena na več milijonov takratnih dinarjev, številke so se razlikovale in tudi prošnja za finančno injekcijo, naslovljena na oblast v Beogradu, ni bila uslišana v celoti, čeprav so se slovenski poslanci trudili po najboljših močeh. V letih 1925 in 1926 so se politična nesoglasja prenesla tudi na lokalno raven, še posebej na območju Mariborske oblasti. Dnevno časopisje je sproti objavljalo dopise iz prizadetih krajev in opozarjalo na neodzivnost Beograda. Poplave so po svoje pripomogle k urbanističnemu razcvetu Murske Sobote, ki je ravno leto pred njimi dobila tudi železniško povezavo. Mesto se je tako elektrificiralo in si v tridesetih letih 20. stoletja gospodarsko opomoglo s pomočjo ambicioznih domačih industrialcev.
      • In the first half of November 1925 Slovenia and most of what was at the time the Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes was ravaged by floods which barely spared any regions at all. The deluge did most damage in the area then governed by the Maribor county, where the rivers Drava, Savinja and Mura overflowed. Three people died in Murska Sobota due to heavy rain, and around a thousand people lost their homes. In the days since 11 November aid in food, workforce and money arrived from all parts of Slovenia. Murska Sobota and thus the Prekmurje region was separated from the rest of the country, but telephone and telegraph connections remained operational. Due to a somewhat disorganised damage assessment commission, irregularities and delays were also involved in the distribution of the urgent financial aid. The damage in the territory of Murska Sobota was estimated at several millions of dinars. The numbers varied and the request for financial aid, addressed to the authorities in Belgrade, was not fulfilled completely, although the Slovenian members of parliament put all their efforts into it. In 1925 and 1926 the political disagreements also manifested themselves at the local level, especially the area governed by the Maribor county. Daily newspapers kept publishing reports from the affected region and underlined Belgrade's non-responsiveness. In their own way the floods contributed to the urban development of Murska Sobota, where the railroad connection was established a year earlier as well. Thus the city was electrified and in the 1930s it recovered economically with the aid of ambitious Slovenian industrialists.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd