Avtor opozarja na protislovne interpretacije zgodnje industrializacije v slovenskem zgodovinopisju
in v zborniku Mesto in gospodarstvo, Mariborsko gospodarstvo v 20. stoletju, ki je izšel
leta 2010. V zborniku tako lahko na eni strani beremo, da je Maribor po izgradnji Južne
železnice v industrijskem pogledu naglo napredoval, na drugi pa stališče, da njegov razvoj ni
opazneje odstopal od razvoja v ostalem slovenskem prostoru, ki ga je označevala do skoraj konca
19. stoletja let trajajoča » depresija«. Avtor se pridružuje drugemu stališču, hkrati pa obširneje
predstavlja razlike v gospodarskem razvoju zgornje, osrednje in spodnje Štajerske v drugi polovici
19. in v začetku 20. stoletja. V sklepu članka ugotavlja, da je bil proces industrializacije in
gospodarskega spreminjanja na spodnjem Štajerskem neprimerno bolj počasen kot na zgornjem
Štajerskem in v Gradcu z okolico, Mariboru pa so se kot vsej spodnji Štajerki nove razvojne
možnosti odprle šele po razpadu monarhije.