logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Arhivi

Primorska v zgodnji kinematografiji po drugi svetovni vojni


Avtor(ji):Naško Križnar
Soavtor(ji):Jure Volčjak (ur.)
Leto:2009
Založnik(i):Arhivsko društvo Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Naško Križnar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:ARHIVI_2009-1.pdf
Velikost:35.33MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Po drugi svetovni vojni so slovenski filmski ustvarjalci videli v na novo pridobljenih zahodnih pokrajinah priložnost za obravnavanje svežih tem, ki so jim bile dotlej nedostopne. Po obdobju propagandno - političnega filma so cineasti začeli odkrivati značilne kulturne prvine zahodnega prostora: vinogradništvo, ribištvo, kamnarstvo, solinarstvo. Te prvine so sčasoma postale simbol primorske turistične ponudbe. To je bil znak spremenjene politične klime, v kateri je postal razvoj turizma pomembnejši od razvoja socializma. Posebno mesto Primorske v slovenski kinematografiji potrjuje med drugim film Na svoji zemlji, posvečen primorskim ljudem.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/11666
    • naslov
      • Primorska v zgodnji kinematografiji po drugi svetovni vojni
      • Primorska in the early post-WW2 cinematography
    • avtor
      • Naško Križnar
    • soavtor
      • Jure Volčjak (ur.)
    • predmet
      • zgodovina slovenskega filma
      • slovenski film
      • kulturna zgodovina filmskih zvrsti
      • filmografija
      • history of the Slovenian film
      • cultural history of the film genre
      • filmography
    • opis
      • Territories in the Western part of Slovenia, newly acquired after the WW2, provided the Slovenian filmmakers with the opportunity to explore new topics that had previously been inaccessible to them. Following the era of propaganda political films, cineasls gradually began to discover cultural features typical for this Western part of Slovenia, such as wine growing, fishing, stonemasonry, and salt making. These features have in time become the symbol of what Primorska has to offer to tourists - a clear sign of the changing in the political climate in which tourism development surpassed the importance of the development of socialism. Considerable significance of the Primorska region in the Slovenian cinematography is also confirmed by the film Na svoji zemlji (On Own Land), which is enlirely dedimted to the people of Primorska.
      • Po drugi svetovni vojni so slovenski filmski ustvarjalci videli v na novo pridobljenih zahodnih pokrajinah priložnost za obravnavanje svežih tem, ki so jim bile dotlej nedostopne. Po obdobju propagandno - političnega filma so cineasti začeli odkrivati značilne kulturne prvine zahodnega prostora: vinogradništvo, ribištvo, kamnarstvo, solinarstvo. Te prvine so sčasoma postale simbol primorske turistične ponudbe. To je bil znak spremenjene politične klime, v kateri je postal razvoj turizma pomembnejši od razvoja socializma. Posebno mesto Primorske v slovenski kinematografiji potrjuje med drugim film Na svoji zemlji, posvečen primorskim ljudem.
    • založnik
      • Arhivsko društvo Slovenije
    • datum
      • 2009
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (14)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    60Bor, MatejBeseda o problemih naše filmske umetnostiFilmski vestnikLjubljana1950
    60Brenk, FranceOris zgodovine filma v JugoslavijiZgodovina filmaLjubljanaCankarjeva založba1960
    60Brenk, FranceKratka zgodovina filma na SlovenskemDopisna filmska in TV šolaLjubljanaDopisna delavska univerza Univerzum1979
    60Frelih, ToneFrance Štiglic, od epopeje do nostalgijeLjubljanaDruštvo Slovenska matica2008
    60Križnar, NaškoSlovenski etnološki film. Filmografija 1905-1980LjubljanaSlovenski gledališki in filmski muzej1982
    60Križnar, NaškoVizualne raziskave v etnologijiLjubljanaZaložba ZRC1996
    61Leskovec, IvanaLavfarji na filmu in lavfarji danesEtnološki film med tradicijo in VidijoLjubljanaZaložba ZRC1997
    61Matičetov, MilkoO etnografiji in folklori zapadnih SlovencevSlovenski etnograf I.1948
    61Nemanič, IvanFilmsko gradivo Arhiva SR Slovenje. 1. del: dokumentarni filmLjubljanaArhiv SR Slovenije1982
    61Nemanič, IvanFilmi Metoda in Milke Badjura 1926—69LjubljanaArhiv Republike Slovenije1994
    61Nemanič, IvanFilmsko gradivo Slovenskega filmskega arhiva pri Arhivu Republike Slovenijedokumentarni, igrani in animirani filmi. 2., dopolnjena izd.LjubljanaArhiv Republike Slovenije1998
    61Pretnar, IgorNa svoji zemljiljudska pravica2002
    61Šprah, AndrejDokumentarni film in oblast: vprašanje propagande in neigrane filmske produkcije v času med oktobrsko revolucijo in drugo svetovno vojnoLjubljanaSlovenska kinoteka1998
    61Stefančič, MarcelNa svoji zemlji : zgodovina slovenskega filma: pastirji naroda, kaj je to slovenski film?, ultimativni vodič po filmih, pri katerih so sodelovali Slovenci in SlovenijaLjubljanaUMco2005