logo
CENSUSES

/

Periodicals

/

Prispevki za novejšo zgodovino

The Ljubljanska Banka Trademark


Author(s):Marta Rendla
Co-author(s):Jure Gašparič (gl. ur.), Andreja Jezernik (lekt.)
Year:2022
Publisher(s):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Language(s):slovenščina
Type(s) of material:text
Rights:
CC license

This work by Marta Rendla is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International

Files (1)
Name:PNZ_02_2022.pdf
Size:2.34MB
Format:application/pdf
Open
Download
Description
Avtorica se v prispevku na podlagi arhivskega gradiva o Ljubljanski banki, njenega istoimenskega internega glasila in referenčne literature posveča predstavitvi izoblikovanja blagovne znamke osrednje slovenske banke v obdobju socializma. Ljubljanska banka je bila prva v jugoslovanskem prostoru, ki je v okviru tržnokomunikacijske strategije banke na začetku 70. let blagovno znamko prepoznala kot pomemben instrument trženja. V ta namen so zasnovali enotnost pojavljanja v javnosti, celostno grafično podobo (CGP) − razpoznavni znak na vseh mogočih komunikacijskih nosilcih, in celostno podobo bančnih objektov – hišni slog. Blagovno znamko, ki jo je gradila tudi z vtisi pri splošni javnosti z izvajanjem in ponudbo bančnih storitev, je prepoznala kot osnovno sredstvo za gradnjo ugleda in kot pripomoček za uveljavljanje na trgu ter vzdrževanje lastne identitete in celovitosti. Z njo se je začela predstavljati Ljubljanska banka in po njenem preoblikovanju in reorganiziranju leta 1978 njen celotni sistem bank. Celostna podoba banke se je v praksi uveljavila kot pomembna prvina identitete celega sistema Ljubljanske banke.
Metadata (11)
  • identifierhttps://hdl.handle.net/11686/50783
    • title
      • Blagovna znamka Ljubljanske banke
      • The Ljubljanska Banka Trademark
    • creator
      • Marta Rendla
    • contributor
      • Jure Gašparič (gl. ur.)
      • Andreja Jezernik (lekt.)
    • subject
      • Ljubljanska banka
      • blagovna znamka
      • vizualna komunikacija
      • bančništvo
      • socializem
    • publisher
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • date
      • 2022
      • 01. 02. 2022
    • type
      • besedilo
    • language
      • Slovenščina
    • isPartOf
    • rights
      • license: ccByNcSa
    Seznam literature v delu (24)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Bedene, StaneEnotnost pri gradnji in opremi naših enotLjubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1975
    Cunder, FrancReorganizacija sistema Ljubljanske banke. V rabi še dosedanji priročnik o celostni grafični podobiLjubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1989
    Giacomell, ManjaLB−Združena banka. Večja pozornost celostni podobiLjubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1987
    Kline, MiroTranzicija in oglaševanje : nova EvropaMM : media marketingLjubljanaDelo1995
    Lenardič, MilenaNekaj okvirnih kazalcev, ki narekujejo vedno nove prijeme in raziskave. Marketing v bankahLjubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1973
    Možina, StaneVloga potrošniških svetov. Čas je, da napravimo redSobotna priloga, DeloLjubljanaDelo1974
    Skalar, PeterNovi znak Ljubljanske banke. Kako do ustreznega zunanjega videza banke?Ljubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1972
    Skalar, PeterPot k celostni grafični podobi Ljubljanske bankeSinteza : revija za likovno kulturoLjubljanaZveza društev arhitektov Slovenije : Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov : Društvo oblikovalcev Slovenije1972
    Zajc, KarlNovo oblikovanje obrazcev za poslovanje z občaniLjubljanska banka : interni časopis Ljubljanske bankeLjubljanaLjubljanska banka1978
    Deželak, BogomirPolitika in organiziranje marketingaMariborObzorja1984
    Hyder Patterson, PatrickBought & sold : living and losing the good life in socialist YugoslaviaIthaca ; LondonCornell University Press2012
    Jaklič, MarkoPoslovno okolje podjetjaLjubljanaEkonomska fakulteta1999
    Jančič, Zlatko ; Žabkar, Vesna ; Škrlep, Andrej ; Kolar, TomažOglaševanjeLjubljanaFakulteta za družbene vede, Založba FDV2013
    Joksimović, Ivana ; Faganel, ArmandTrženjsko komunikacijska strategija banke : diplomska nalogaKopersamozal.2009
    Lazarević, ŽarkoBlagovne znamke v ritmih časaCockta - pijača vaše in naše mladosti : o dediščini slovenskih blagovnih znamkLjubljanaSlovenski etnografski muzej2010
    Lazarević, Žarko ; Prinčič, JožeZgodovina slovenskega bančništvaLjubljanaZBS - Združenje bank Slovenije2000
    Lazarević, Žarko ; Prinčič, JožeBančniki v ogledalu časa : življenjske poti slovenskih bančnikov v 19. in 20. stoletjuLjubljanaZBS, Združenje bank Slovenije2005
    Leban, Pika ; Gabrič, AlešBienale industrijskega oblikovanja od ustanovitve leta 1963 do načrtov za prihodnost : diplomsko deloLjubljanasamozal.2009
    Lorenčič, Aleksander ; Prinčič, JožeSlovenska industrija od nastanka do danesLjubljanaInštitut za novejšo zgodovino2018
    Rendla, Marta ; Hönig, Nataša ; Lazarević, Žarko73.000 bančnih dni : zgodovina, izkušnje in spominiLjubljanaNLB2020
    Vida, SándorDas Warenzeichen in der Wirtschaft der sozialistischen LänderKölnC. Heymanns1987
    Šmalc, Matej ; Amon, SmiljaSlovensko časopisje v času in prostoru : primerjalna analiza vsebine tiskanih oglasov v letih 1935,1965 in 1995 : diplomsko deloLjubljanasamozal.2003
    Živanović, Maja ; Jančič, ZlatkoRazvoj marketinga in oglaševanja v Socialistični Republiki Sloveniji v 60., 70. in 80. letih : diplomsko deloLjubljanasamozal.2015
    Žižmond, Vanja ; Luthar, BredaBlagovne znamke v obdobju socialistične Jugoslavije : diplomsko deloLjubljanasamozal.2009