logo
CENSUSES

/

Periodicals

/

Prispevki za novejšo zgodovino

Teaching of Contemporary History in Primary and Secondary Schools in Socialist Slovenia, 1945–1990


Author(s):Mateja Režek
Co-author(s):Jure Gašparič (gl. ur.), Andreja Jezernik (lekt.)
Year:2020
Publisher(s):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Language(s):slovenščina
Type(s) of material:text
Rights:
CC license

This work by Mateja Režek is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International

Files (1)
Name:PNZ_02_2020_končna.pdf
Size:5.51MB
Format:application/pdf
Open
Download
Description
The article discusses the teaching of contemporary history in primary and secondary schools in the socialist Slovenia/Yugoslavia based on the systematic overview and analysis of school curricula and history textbooks between 1945 and 1990. The research focuses on the political use of history as one of the key instruments of legitimising the communist rule. Its main legitimation points were the National Liberation Struggle during World War II, anti-fascism, and the social revolution. Another important legitimising tenet was the concept of resolving the national question; i.e. the principle of brotherhood and unity. After the split between the Soviet Union and Yugoslavia in 1948, Tito’s resistance to Stalin, selfmanagement, and non-alignment also entered the historical canon as the specific qualities of the Yugoslav socialism.
Metadata (11)
  • identifierhttps://hdl.handle.net/11686/45005
    • title
      • Sodobna zgodovina v osnovnih in srednjih šolah v socialistični Sloveniji, 1945–1990
      • Teaching of Contemporary History in Primary and Secondary Schools in Socialist Slovenia, 1945–1990
    • creator
      • Mateja Režek
    • contributor
      • Jure Gašparič (gl. ur.)
      • Andreja Jezernik (lekt.)
    • subject
      • pouk zgodovine
      • zgodovinski učbeniki
      • učni načrti
      • socializem
      • kolektivni spomin
      • ideologizacija
      • history teaching
      • history textbooks
      • curricula
      • socialism
      • collective memory
      • ideologisation
    • publisher
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • date
      • 2020
      • 01. 01. 2020
    • type
      • besedilo
    • language
      • Slovenščina
    • isPartOf
    • rights
      • license: ccByNcSa
    Citirano v (1)
    TipologijaAvtor(ji)NaslovKrajZaložbaLeto
    1.01 Izvirni znanstveni članekOman, ŽigaPravi jezik in kriva vera : reformacija na Slovenskem v učbenikih za pouk zgodovine do druge svetovne vojneKoper ; MiljeZgodovinsko društvo za Južno Primorsko2021
    Seznam literature v delu (23)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Đilas, MilovanO nacionalni zgodovini kot učnem predmetuKomunist1949
    Gabrič, AlešŠolska reforma 1953-1963LjubljanaInštitut za novejšo zgodovino2006
    Gabrič, AlešŠolstvo od reforme do reformeSlovenska novejša zgodovina : od programa Zedinjena Slovenija do mednarodnega priznanja Republike Slovenije : 1848-1992LjubljanaMladinska knjiga ; Inštitut za novejšo zgodovino2005
    Grafenauer, BogoProblematika izrade programa istorije kao obaveznog predmeta zajedničke programske osnove usmerenog obrazovanja u reformiranoj školiPouk zgodovine – Nastava povijesti1979
    Grafenauer, BogoOb pisanju o slovenskem zgodovinopisjuZgodovinski časopisLjubljanaZveza zgodovinskih društev Slovenije1993
    Höpken, WolfgangHistory Education and Yugoslav (Dis-)IntegrationÖl ins Feuer? : Schulbücher, ethnische Stereotypen und Gewalt in SüdosteuropaHannoverVerlag Hansche Buchhandlung1996
    Koren, SnježanaPolitika povijesti u Jugoslaviji, (1945-1960) : komunistička partija Jugoslavije, nastava povijesti, historiografijaZagrebSrednja Europa2012
    Kosi, JernejNacionalno zgodovinopisje kot orožje ljudstva: Grafenauerjeva koncepcija slovenske zgodovineO mojstrih in muzi : zgodovinopisje Boga Grafenauerja in Ferda GestrinaLjubljanaSlovenska akademija znanosti in umetnosti2018
    Lilly, Carol S.Power and persuasion : ideology and rhetoric in communist Yugoslavia, 1944-1953BoulderWestview Press2001
    Najbar-Agičić, MagdalenaU skladu s marksizmom ili činjenicama? : Hrvatska historiografija 1945-1960ZagrebIbis grafika2013
    Orwell, George1984LjubljanaMladinska knjiga1983
    Režek, MatejaMed resničnostjo in iluzijo : slovenska in jugoslovanska politika v desetletju po sporu z Informbirojem : (1948-1958)LjubljanaModrijan2005
    Režek, MatejaNevidna cenzura zgodovinopisja v socializmuCenzurirano : zgodovina cenzure na Slovenskem od 19. stoletja do danesLjubljanaNova revija2010
    Režek, MatejaUsmerjena preteklost : mehanizmi ideološke in politične "kontaminacije" zgodovinopisja v socialistični Sloveniji in Jugoslaviji (1945-1966)Acta HistriaeKoper ; MiljeZgodovinsko društvo za Južno Primorsko2014
    Tito, Josip BrozPolitično poročiloV. kongres Komunistične partije JugoslavijeLjubljanaLjudska pravica1948
    Vodopivec, PeterPolitics of history education in Slovenia and Slovene history textbooks since 1990"Transition" and the politics of history education in southeast EuropeGöttingenV&R unipress2009
    Ziherl, BorisO nekaterih praktičnih in teoretičnih problemih slovenskega zgodovinopisjaZbrana dela: peta knjigaLjubljanaSAZU1989
    Božič, Branko ; Weber, TomažZgodovina za osmi razredLjubljanaDržavna založba Slovenije1976
    Božič, Branko ; Prunk, Janko ; Weber, TomažZgodovina 2LjubljanaDržavna založba Slovenije1978
    Gestrin, Ferdo ; Hainz, Jože ; Mikuž, MetodZgodovina za VIII. razred osnove šoleLjubljanaMladinska knjiga1958
    Kremenšek, Marija ; Trojar, ŠtefanZgodovina 4LjubljanaDržavna založba Slovenije1984
    Mikuž, MetodZgodovina za četrti razred gimnazijLjubljanaDržavna založba Slovenije1967
    Škerl, FranceZgodovina za osmi razred osnovnih šolLjubljanaDržavna založba Slovenije1966