logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Časopis za zgodovino in narodopisje

Vizualne in pomenske razsežnosti označb veleblagovnic nasploh in v Mariboru leta 2000


Soavtor(ji):Marjan Žnidarič (ur.)
Leto:2005
Založnik(i):Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:2005_1-2_Casopis_za_zgodovino_in_narodopisje.pdf
Velikost:6.45MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

V obdobju 1995 - 2000 so v Mariboru na osnovi investicij (predvsem inozemskega) trgovskega kapitala zrasle nove, regionalno pomembne veleblagovnice. Te so obeležene tudi z vizualnimi označbami komercialnega in identifikacijskega značaja, ki premorejo raznovrstne pomene. Prispevek obravnava te pomene in druge družbene implikacije označb. Konkretni primeri označb so analizirani na osnovi teoretskih konceptualizacij (post)modeme potrošn(išk)e družbe, globalizacije, identitet, simbolov, oglaševanja in transformacij v sodobnem urbanem prostoru. V zaključku je poudarjena potreba po ustvarjalno selektivnem odnosu lokalnih družbenih okolij do "uvoženega iz višje razvitih dežel" v razmerah (neoimperialistične) globalizacije in potreba po tudi družboslovnem ter humanističnem strokovnem pristopu v aktivnostih formiranja novih znakovno-tekstovnih prvin v urbanem prostoru.

Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/8765
    • naslov
      • Vizualne in pomenske razsežnosti označb veleblagovnic nasploh in v Mariboru leta 2000
      • Visual and meaning aspects of shopping centres' signs in common and in Maribor in the year 2000
    • ustvarjalec
      • Jože Kos Grabar
    • soavtor
      • Marjan Žnidarič (ur.)
    • predmet
      • Maribor
      • vizualne označbe komercialnega in identifikacijskega značaja
    • opis
      • In the period 1995 - 2000 new shopping centres and supermarkets were built in Maribor (Slovenia) due to new (mainly foreign) investments, These centres are marked by commercial signs, which represent names of the owning companies. These signs are important part of a city-image, because they are usually very big and bring different meanings into an urban space. The paper is analysing some signs in Maribor according to theoretical basis on (post)modern consumer society, (neoimperialistic) globalisation, identities, symbols, advertising and modern transformation of an urban space. It is underlined that people in local societies should be able to treat everything what is imported from "higher developed" countries in a creative and selective way. All new signs and similar kind of urban text should be carefully reviewed also by experts from the field of human and social sciences.
      • V obdobju 1995 - 2000 so v Mariboru na osnovi investicij (predvsem inozemskega) trgovskega kapitala zrasle nove, regionalno pomembne veleblagovnice. Te so obeležene tudi z vizualnimi označbami komercialnega in identifikacijskega značaja, ki premorejo raznovrstne pomene. Prispevek obravnava te pomene in druge družbene implikacije označb. Konkretni primeri označb so analizirani na osnovi teoretskih konceptualizacij (post)modeme potrošn(išk)e družbe, globalizacije, identitet, simbolov, oglaševanja in transformacij v sodobnem urbanem prostoru. V zaključku je poudarjena potreba po ustvarjalno selektivnem odnosu lokalnih družbenih okolij do "uvoženega iz višje razvitih dežel" v razmerah (neoimperialistične) globalizacije in potreba po tudi družboslovnem ter humanističnem strokovnem pristopu v aktivnostih formiranja novih znakovno-tekstovnih prvin v urbanem prostoru.
    • založnik
      • Izdajata Univerza v Mariboru in Zgodovinsko društvo Maribor
    • datum
      • 2005
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd