logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Prispevki za novejšo zgodovino

»Bivša Avstrija ni imela nobenega smisla, da bi v dolgih stoletjih svoje vlade vodo zravnavala, /…/ ker je bila zaposlena povsod drugod, le pri nas po možnosti malo.« : Reka Drava v štajerskem deželnem zboru v drugi polovici 19. in na začetku 20. stoletja


Avtor(ji):Filip Čuček
Soavtor(ji):dr. Jure Gašparič (gl. ur.), Andreja Jezernik (lekt.), Linda Kosmyryk (lekt.), Studio S.U.R (prev.)
Leto:2023
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina, angleščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Filip Čuček je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:prispevki2.pdf
Velikost:7.37MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Reka Drava je v preteklosti povzročala številne preglavice v svoji bližnji (in tudi širši) okolici. V skladu z državno politiko so že sredi šestdesetih let potekale polemike glede plovnosti večjih ladij na reki Dravi vse do Maribora. Toda ideja je bila kmalu opuščena, saj je bilo pomembneje zaščititi bregove, posesti in predvsem prebivalce ob reki. S prvimi regulacijami so začeli v sedemdesetih letih 19. stoletja v Spodnjem Dupleku, dela pa nadaljevali proti Loki in Ptuju. Ob močnejših padavinah se je pretok hitro povečal, zato je reka redno poplavljala. S sistematičnimi regulacijami dolvodno od Maribora so se začeli ukvarjati pred prelomom stoletja in strugo na več krajih uravnali (oziroma skrajšali). Toda celovito regulacijo med Mariborom in Ptujem je preprečila prva svetovna vojna.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/57428
    • naslov
      • »Bivša Avstrija ni imela nobenega smisla, da bi v dolgih stoletjih svoje vlade vodo zravnavala, /…/ ker je bila zaposlena povsod drugod, le pri nas po možnosti malo.« : Reka Drava v štajerskem deželnem zboru v drugi polovici 19. in na začetku 20. stoletja
      • “During the long centuries of its rule, the former Austria saw no sense in fixing the river /.../ because it was busy everywhere else and only did as little as possible in this area.” The River Drava in the Styrian Provincial Assembly in the Second Half o
    • avtor
      • Filip Čuček
    • soavtor
      • dr. Jure Gašparič (gl. ur.)
      • Andreja Jezernik (lekt.)
      • Linda Kosmyryk (lekt.)
      • Studio S.U.R (prev.)
    • predmet
      • Avstrija
      • Štajerska
      • reka Drava
      • 19. stoletje
      • regulacije
      • Austria
      • Styria
      • the river Drava
      • the 19th century
      • regulations
    • opis
      • In the past, the river Drava would often cause problems in its immediate (and even wider) surroundings. In line with the national policy, the possibility for larger ships to navigate Drava as far as the city of Maribor was a subject of debates already in the mid-1860s. However, the idea was soon abandoned, as it was more crucial to protect the river banks, property, and, above all, inhabitants along the river. The first river regulation works started in the 1870s in Spodnji Duplek and continued in the direction of Loka and Ptuj. In the case of heavy rainfall, the water flow increased rapidly, causing the river to flood regularly. Systematic regulation downstream of Maribor started before the turn of the century, and the riverbed was straightened (or shortened) in several places. However, comprehensive regulation between Maribor and Ptuj was prevented by World War I.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2023
      • 25. 10. 2023
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
      • Angleščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa