Desetletje je Vladimir Simončič – Vlastja (v nadaljevanju uporabljam le psevdonim) predvsem bralcem ilustrirane revije Tovariš s sliko in z besedo pripovedoval o povojnem delu in življenju. Z lastnim izborom fotografij je ustvarjal dokumente dobe ter z več tisoč objavljenimi fotografijami postavil slikovni spomenik povojnemu obdobju. Njegovo novinarsko fotografsko zapuščino, približno 40.000 posnetkov na negativih formatov leica, 4 x 6 in 9 x 9 cm, od leta 1958 hranimo v Muzeju novejše zgodovine Slovenije. Obsežna fotografova spominska zapuščina je shranjena v dnevniških zapiskih, zvezkih, listih in lističih, ki jih hranita hčerki in še niso bili objavljeni. Največja opora pri raziskovanju podobe fotografa so zapiski z naslovom Spomini reporterja. Vlastja je postal fotoreporter zgolj po naključju, saj je bila njegova prva želja slikarstvo. V novo preokupacijo se je zagrizel z vso zavzetostjo, kar kaže število objavljenih reportaž. Z njimi je v prvih povojnih letih predrugačil tudi podobo same revije Tovariš, saj so reportaže izpodrinile tiste s sovjetsko vsebino. Kot novinar fotoreporter je bil zaposlen v uredništvu Slovenskega poročevalca v Ljubljani. Poleg ilustriranega tednika Tovariš so Simončičeve posnetke objavljali tudi Slovenski poročevalec, Tedenska tribuna, Ljudska pravica in Borba vse do leta 1957, ko so njegove objave v tiskanih medijih zamrle. Dosledno je upošteval temeljna pravila za nastanek učinkovite fotoreportaže, predvsem aktualnost in hitrost objave. Med letoma 1946 in 1949 je prepotoval vso Slovenijo, vključno s cono B in prinašal posnetke iz najrazličnejših spektrov življenja. 6. decembra 1949 so ga na uredništvu Slovenskega poročevalca zaradi obtožb pri izdaji domovine aretirali pripadniki tajne policije. V uredništvo se je vrnil po pol leta, a fotoreportaž v takšnem obsegu kot pred aretacijo ni več objavljal. Njegovo delo ni ostalo neopaženo, kar so potrdile domače, predvsem pa tuje nagrade in priznanja. Simončičevo delo in delovanje v slovenski vizualni kulturi in polju fotografije je tako po obsegu kot po kakovosti izjemno raznoliko. Danes Vlastjo uvrščamo med vodilne slovenske socrealistične fotografe.