logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Zgodovinska oseba lahko oživi v računalniški igri: Davorin Jenko in njegov čas v animirani in igrificirani »pustolovščini«


Avtor(ji):Boštjan Kernc
Soavtor(ji):Aleš Gabrič (mod.)
Leto:2018
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Ljubljana, Znanstveno-raziskovalno središče, Koper
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Boštjan Kernc je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna

Datoteke (3)
Ime:Mejniki in zgodovina_notranjost.pdf
Velikost:1.07MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:ZZDS_2018_Program_zborovanja11.9_.docx
Velikost:125.26KB
Format:application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Opis
Leta 2015 smo praznovali 180-letnico rojstva in 100-letnico smrti skladatelja, po katerem šola nosi ime. Z učenci smo v različnih delovnih skupinah, najbolj v okviru sobotne šole za nadarjene, spoznavali njegovo življenje, zapuščino, spomenike, predvsem pa primerjali njegov čas z našim, pri čemer so nam bili poleg knjige Josipa Lapajneta Od Ilirije do Jugoslavije odličen vir stara šolska glasila, v katerih so takratni učenci pisali spomine svojih starih staršev. Nekaj izsledkov smo predstavili na slavnostni akademiji, nekaj pa jih objavili v šolskem glasilu Odmevi izpod Krvavca. To dogajanje je bilo vezano na eno generacijo otrok. Porodila se je ideja, da bi približali snov še na drugačen, stalen in učencem zanimivejši način. Osnovali smo scenarij za enostavno računalniško igro, ki smo jo poimenovali Animirani interaktivni časovni trak Davorin Jenko. Časovni trak je pogosto uporabljen didaktični koncept, s katerim skušamo dojemanje preteklega časa, napolnjenega z različnimi, pogosto nepovezanimi podatki in zgodbami, pregledno in bolj celovito predstaviti. Mi smo ga želeli narediti bolj osebnega, kajti menimo, da je zgodba privlačnejša kot zgolj objektivna razpredelnica dejstev. S svojo živostjo podpira motivacijo in pomnjenje naslovnikov. Zato skušamo zgodovinsko obdobje prikazati skozi življenje Davorina Jenka, (malega) človeka, ki je bil priča veliki preobrazbi sveta 19. stoletja. Z animacijo in vključevanjem različnih tipov nalog (dopolnjevanje, povezovanje, izbiranje, razvrščanje besedila in slik, namišljena igra vlo) pa želimo še povečati motivacijo, nazornost in aktivnost uporabnikov ter jim ponuditi doživetje. Osnovna platforma igre je zemljevid, stalne ikone ob njem predstavljajo navigacijske gumbe, navodila in osebe: Davorina Jenka, ki s komentarji in pogovori sodeluje ves čas igre; Franca Jožefa, ki komentira oziroma daje napotke glede političnih dogodkov; Nikola Teslo, ki »je zadolžen« za izume in odkritja; Ivana Cankarja, ki v igri »pokriva« kulturne teme. Skladatelj in igralec začneta z rojstvom, potem pa potujeta po Jenkovi življenjski poti preko Kranja, Ljubljane, Trsta, Dunaja, Pančeva, Beograda, Prage in se pred smrtjo vrneta v Ljubljano. Na poti ne spoznavata le kra- jev, ampak tudi osebe in dogodke, ki so močno zaznamovale življenje 19. stoletja. Pri tem se zaradi zanimivosti zgodbe poslužujemo tudi fikcije. Vsi dogodki se niso v resnici zgodili, vsaj ne povsem tako, kot so predstavljeni v igri, je pa povsem verjetno, da bi se. Ko je namreč Jenko začenjal šolanje v Ljubljani, se je Prešeren selil v Kranj in lahko bi se srečala. Ravno v tistem času je Avstrijska monarhija gradila Južno železnico in ko je Davorin bival v Trstu, je Levstik izdal Martina Krpana. V času študija na Dunaju je Darwin izdal svojo znamenito knjigo, ki jo – v igri – predstavi Jenku. Ko je skladatelj delal v Srbiji, so Tesla, Edison, Marconi, Bell idr. svetu priskrbeli nove izume. Bil je priča razvoju čitalnic, nastanku novih držav, pospešeni industrializaciji itd. Igra torej vsebuje resnične kraje, dogodke in osebnosti, toda pestro zgodovinsko obdobje bolj živo spoznamo s pomočjo namišljenih srečanj in pogovorov. Animirani in »igrificirani« življenjepis je primer izobraževalne igre, ki je nastala na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem v okviru projekta Erasmus+ (snovalec je šolski zgodovinar in slavist, izvajalci šolska likovnica, računalničar in bivši učenec) predvsem z željo nazorno in živo predstaviti Jenka in njegov čas. Ponuja se še precej možnosti. Naslednje šolsko leto ga nameravamo opremiti z Jenkovimi skladbami v izvedbi šolskega orkestra in zbora, kasneje še z več pisnimi dokumenti, pričevanji in slikovnim gradivom. Trenutni izdelek je v zaključni fazi računalniške animacije, dosegljiva različica pa je dostopna na spletni povezavi http://www.osdjcerklje.si/Djenko-Igra/.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/40659
    • naslov
      • Zgodovinska oseba lahko oživi v računalniški igri: Davorin Jenko in njegov čas v animirani in igrificirani »pustolovščini«
    • ustvarjalec
      • Boštjan Kernc
    • soavtor
      • Aleš Gabrič (mod.)
    • predmet
      • Davorin Jenko
      • 19. stoletje
      • didaktika
      • časovni trak
      • računalniške igre
      • Davorin Jenko
      • 19th century
      • didactics
      • timeline
      • computer games
    • opis
      • Leta 2015 smo praznovali 180-letnico rojstva in 100-letnico smrti skladatelja, po katerem šola nosi ime. Z učenci smo v različnih delovnih skupinah, najbolj v okviru sobotne šole za nadarjene, spoznavali njegovo življenje, zapuščino, spomenike, predvsem pa primerjali njegov čas z našim, pri čemer so nam bili poleg knjige Josipa Lapajneta Od Ilirije do Jugoslavije odličen vir stara šolska glasila, v katerih so takratni učenci pisali spomine svojih starih staršev. Nekaj izsledkov smo predstavili na slavnostni akademiji, nekaj pa jih objavili v šolskem glasilu Odmevi izpod Krvavca. To dogajanje je bilo vezano na eno generacijo otrok. Porodila se je ideja, da bi približali snov še na drugačen, stalen in učencem zanimivejši način. Osnovali smo scenarij za enostavno računalniško igro, ki smo jo poimenovali Animirani interaktivni časovni trak Davorin Jenko. Časovni trak je pogosto uporabljen didaktični koncept, s katerim skušamo dojemanje preteklega časa, napolnjenega z različnimi, pogosto nepovezanimi podatki in zgodbami, pregledno in bolj celovito predstaviti. Mi smo ga želeli narediti bolj osebnega, kajti menimo, da je zgodba privlačnejša kot zgolj objektivna razpredelnica dejstev. S svojo živostjo podpira motivacijo in pomnjenje naslovnikov. Zato skušamo zgodovinsko obdobje prikazati skozi življenje Davorina Jenka, (malega) človeka, ki je bil priča veliki preobrazbi sveta 19. stoletja. Z animacijo in vključevanjem različnih tipov nalog (dopolnjevanje, povezovanje, izbiranje, razvrščanje besedila in slik, namišljena igra vlo) pa želimo še povečati motivacijo, nazornost in aktivnost uporabnikov ter jim ponuditi doživetje. Osnovna platforma igre je zemljevid, stalne ikone ob njem predstavljajo navigacijske gumbe, navodila in osebe: Davorina Jenka, ki s komentarji in pogovori sodeluje ves čas igre; Franca Jožefa, ki komentira oziroma daje napotke glede političnih dogodkov; Nikola Teslo, ki »je zadolžen« za izume in odkritja; Ivana Cankarja, ki v igri »pokriva« kulturne teme. Skladatelj in igralec začneta z rojstvom, potem pa potujeta po Jenkovi življenjski poti preko Kranja, Ljubljane, Trsta, Dunaja, Pančeva, Beograda, Prage in se pred smrtjo vrneta v Ljubljano. Na poti ne spoznavata le kra- jev, ampak tudi osebe in dogodke, ki so močno zaznamovale življenje 19. stoletja. Pri tem se zaradi zanimivosti zgodbe poslužujemo tudi fikcije. Vsi dogodki se niso v resnici zgodili, vsaj ne povsem tako, kot so predstavljeni v igri, je pa povsem verjetno, da bi se. Ko je namreč Jenko začenjal šolanje v Ljubljani, se je Prešeren selil v Kranj in lahko bi se srečala. Ravno v tistem času je Avstrijska monarhija gradila Južno železnico in ko je Davorin bival v Trstu, je Levstik izdal Martina Krpana. V času študija na Dunaju je Darwin izdal svojo znamenito knjigo, ki jo – v igri – predstavi Jenku. Ko je skladatelj delal v Srbiji, so Tesla, Edison, Marconi, Bell idr. svetu priskrbeli nove izume. Bil je priča razvoju čitalnic, nastanku novih držav, pospešeni industrializaciji itd. Igra torej vsebuje resnične kraje, dogodke in osebnosti, toda pestro zgodovinsko obdobje bolj živo spoznamo s pomočjo namišljenih srečanj in pogovorov. Animirani in »igrificirani« življenjepis je primer izobraževalne igre, ki je nastala na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem v okviru projekta Erasmus+ (snovalec je šolski zgodovinar in slavist, izvajalci šolska likovnica, računalničar in bivši učenec) predvsem z željo nazorno in živo predstaviti Jenka in njegov čas. Ponuja se še precej možnosti. Naslednje šolsko leto ga nameravamo opremiti z Jenkovimi skladbami v izvedbi šolskega orkestra in zbora, kasneje še z več pisnimi dokumenti, pričevanji in slikovnim gradivom. Trenutni izdelek je v zaključni fazi računalniške animacije, dosegljiva različica pa je dostopna na spletni povezavi http://www.osdjcerklje.si/Djenko-Igra/.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
      • Muzej novejše zgodovine Slovenije
      • Znanstveno-raziskovalno središče
    • datum
      • 2018
      • 28. 09. 2018
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcSa