logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Ukrojitev povojnega šolstva v Sloveniji 1945 – 1946


Avtor(ji):Stane Okoliš
Soavtor(ji):Jure Maček (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Stane Okoliš je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Vzporedno z revolucionarnim prevzemanjem oblasti se je v Sloveniji takoj po koncu druge svetovne vojne začel spreminjati tudi šolski sistem. Bolj kot njegova struktura se je v prvih letih spremenila njegova vsebina. Ob odpravi privatnih in ukinitvi meščanskih šol so bili prvi ukrepi usmerjeni k uvedbi novih učnih vsebin, zamenjavi učbenikov in spremembi učnih načrtov. Poleg tega je bilo potrebno čim prej odpraviti vpliv cerkve v šoli in ideološko preveriti vse učitelje. Spremembe centralno vodenega šolskega sistema so formalno sicer sprejemali državni organi, ki so bili zadolženi predvsem za njihovo izvajanje, dejansko pa partijski forumi, med katerimi je glavne odločitve sprejemala Šolska komisija pri CK KPS, ki pa se je morala držati smernic enake komisije pri CK KPJ. Tehnologija uvajanja šolskih reform je do konca enopartijskega sistema v svojem bistvu ostala enaka.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37459
    • naslov
      • Ukrojitev povojnega šolstva v Sloveniji 1945 – 1946
      • Tailoring the Postwar Education in Slovenia 1945 – 1946
    • ustvarjalec
      • Stane Okoliš
    • soavtor
      • Jure Maček (mod.)
    • predmet
      • povojno šolstvo
      • šolska komisija
      • CK KPS
      • Ministrstvo za prosveto
      • učitelji
      • postwar education
      • school committee
      • Central Committee of the Communist Party of Slovenia
      • Ministry of Education
      • teachers
    • opis
      • Vzporedno z revolucionarnim prevzemanjem oblasti se je v Sloveniji takoj po koncu druge svetovne vojne začel spreminjati tudi šolski sistem. Bolj kot njegova struktura se je v prvih letih spremenila njegova vsebina. Ob odpravi privatnih in ukinitvi meščanskih šol so bili prvi ukrepi usmerjeni k uvedbi novih učnih vsebin, zamenjavi učbenikov in spremembi učnih načrtov. Poleg tega je bilo potrebno čim prej odpraviti vpliv cerkve v šoli in ideološko preveriti vse učitelje. Spremembe centralno vodenega šolskega sistema so formalno sicer sprejemali državni organi, ki so bili zadolženi predvsem za njihovo izvajanje, dejansko pa partijski forumi, med katerimi je glavne odločitve sprejemala Šolska komisija pri CK KPS, ki pa se je morala držati smernic enake komisije pri CK KPJ. Tehnologija uvajanja šolskih reform je do konca enopartijskega sistema v svojem bistvu ostala enaka.
      • Immediately after World War II the educational system in Slovenia began to change in parallel with the revolutionary acquisition of power. In the early years its contents were changed rather than its structure. After the abolition of private and burgher schools, the first measures were the introduction of new teaching contents, replacement of textbooks and curriculum changes. In addition, it was necessary to eliminate the influence of the Church in schools and to ideologically test all the teachers. Changes of the centrally managed educational system should be formally made by state authorities, which were mainly responsible for their implementation, but were in fact made by the Communist Party forums, among which the main decisions were made by the School Commission at the Central Committee of the Communist Party of Slovenia, which had to adhere to the directives of a similar Commission at the Central Committee of the Communist Party of Yugoslavia. The introduction of education reforms remained in its essence the same until the end of the one-party system.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 30. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd