logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Izobraževanje na domu nekoč in danes v Evropi s poudarkom na 18. in 19. stoletju


Soavtor(ji):Marija Počivavšek (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Gita Mateja De Laat je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Izobraževanje na domu se je v različnih oblikah pojavljalo skozi celotno zgodovino. Prispevek najprej predstavi vlogo družine, ki jo le-ta igra pri izvajanju tovrstnega izobraževanja in na kratko predstavi njegove različne pretekle ter moderno obliko. Največ pozornosti posveti izobraževanju plemiških in bogatih meščanskih otrok na domu v 18. in 19. stoletju v Evropi, ob tem pa na kratko oriše tudi razloge in motivacije staršev, zaradi katerih so se odločali za tovrstno izobraževanje. Nato predstavi razpravo, ki se je vršila ob koncu 18. stoletja in v prvi polovici 19. stoletja o tem, ali je za otroke bolj koristno šolanje doma ali v javni šoli. Ob tem razišče tudi ideje dveh najpomembnejših pedagoških mislecev, Johna Lockea in Johanna Friedricha Herbarta, o vlogi družine v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posveti se vpeljavi šoloobveznosti in nastanku javnega šolstva v Angliji in nemško govorečih deželah in razloži, kateri ideološki, politični, družbeni in gospodarski razlogi so mu botrovali. Čisto na kratko predstavi zakonodajo o obveznem izobraževanju ter kaj je le-ta pomenila za izobraževanje doma in kaj zanj še vedno v nekaterih evropskih državah pomeni. Na koncu poda ugotovitev, da se izobraževanje na domu nekoč in danes precej razlikujeta, a sta si v nekaterih aspektih tudi podobna.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37437
    • naslov
      • Izobraževanje na domu nekoč in danes v Evropi s poudarkom na 18. in 19. stoletju
      • Homeschooling in Europe in the Past and Present with the Emphasis on the 18th and 19th Century
    • ustvarjalec
      • Gita Mateja De Laat
    • soavtor
      • Marija Počivavšek (mod.)
    • predmet
      • izobraževanje na domu
      • otrok
      • plemstvo
      • meščanstvo
      • družina
      • homeschooling
      • child
      • aristocracy
      • bourgeoisie
      • family
    • opis
      • Izobraževanje na domu se je v različnih oblikah pojavljalo skozi celotno zgodovino. Prispevek najprej predstavi vlogo družine, ki jo le-ta igra pri izvajanju tovrstnega izobraževanja in na kratko predstavi njegove različne pretekle ter moderno obliko. Največ pozornosti posveti izobraževanju plemiških in bogatih meščanskih otrok na domu v 18. in 19. stoletju v Evropi, ob tem pa na kratko oriše tudi razloge in motivacije staršev, zaradi katerih so se odločali za tovrstno izobraževanje. Nato predstavi razpravo, ki se je vršila ob koncu 18. stoletja in v prvi polovici 19. stoletja o tem, ali je za otroke bolj koristno šolanje doma ali v javni šoli. Ob tem razišče tudi ideje dveh najpomembnejših pedagoških mislecev, Johna Lockea in Johanna Friedricha Herbarta, o vlogi družine v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posveti se vpeljavi šoloobveznosti in nastanku javnega šolstva v Angliji in nemško govorečih deželah in razloži, kateri ideološki, politični, družbeni in gospodarski razlogi so mu botrovali. Čisto na kratko predstavi zakonodajo o obveznem izobraževanju ter kaj je le-ta pomenila za izobraževanje doma in kaj zanj še vedno v nekaterih evropskih državah pomeni. Na koncu poda ugotovitev, da se izobraževanje na domu nekoč in danes precej razlikujeta, a sta si v nekaterih aspektih tudi podobna.
      • Homeschooling has appeared in various forms throughout history. The paper first discusses the role of the family in homeschooling and briefly presents former and modern forms of homeschooling. It shows homeschooling of aristocratic and wealthy bourgeois children in the 18th and 19th century in Europe, and outlines reasons and motivations for which parents decided for this kind of education. Next the paper presents a discussion from the end of the 18th and the beginning of the 19th century, about whether it is better for children to be homeschooled, or to go to a public school. It researches the ideas of two important pedagogical intellectuals, John Locke and Johann Friedrich Herbart, on the role of family in the educational process. It shows the introduction of compulsory education and shows the formation of public education in England and the German-speaking countries, and explains what ideological, political, social and economic reasons were responsible for it. It briefly presents the legislation on compulsory education and what it meant for home education, and what it still means in some European countries. In the end it explains how homeschooling in the past is different from homeschooling in the present, but still resemblance in some aspects.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 29. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd