Izobraževanje na domu se je v različnih oblikah pojavljalo skozi celotno zgodovino. Prispevek najprej predstavi vlogo družine, ki jo le-ta igra pri izvajanju tovrstnega izobraževanja in na kratko predstavi njegove različne pretekle ter moderno obliko. Največ pozornosti posveti izobraževanju plemiških in bogatih meščanskih otrok na domu v 18. in 19. stoletju v Evropi, ob tem pa na kratko oriše tudi razloge in motivacije staršev, zaradi katerih so se odločali za tovrstno izobraževanje. Nato predstavi razpravo, ki se je vršila ob koncu 18. stoletja in v prvi polovici 19. stoletja o tem, ali je za otroke bolj koristno šolanje doma ali v javni šoli. Ob tem razišče tudi ideje dveh najpomembnejših pedagoških mislecev, Johna Lockea in Johanna Friedricha Herbarta, o vlogi družine v vzgojno-izobraževalnem procesu. Posveti se vpeljavi šoloobveznosti in nastanku javnega šolstva v Angliji in nemško govorečih deželah in razloži, kateri ideološki, politični, družbeni in gospodarski razlogi so mu botrovali. Čisto na kratko predstavi zakonodajo o obveznem izobraževanju ter kaj je le-ta pomenila za izobraževanje doma in kaj zanj še vedno v nekaterih evropskih državah pomeni. Na koncu poda ugotovitev, da se izobraževanje na domu nekoč in danes precej razlikujeta, a sta si v nekaterih aspektih tudi podobna.