V moderni družbi postane vprašanje nadarjenosti aktualno konec 19. stoletja, še posebej po Galtonovi predstavitvi ideje inteligentnosti. Prispevek prikazuje pregled značilnosti in trendov v odnosu do nadarjenosti na slovenskem ter skrbi za nadarjene učence v slovenskih šolah v obdobju od začetka 20. stoletja pa do uvedbe obstoječe ureditve odkrivanja in vzgojno izobraževalnega dela z nadarjenimi učenci v 90. letih 20. stoletja. V tem obdobju zasledimo v odnosu do nadarjenih učencev več različnih mejnikov. Posebej izstopajo obdobja v 30. in 40. letih ter v 70. in 80. letih. Ob družbenem odnosu do nadarjenih nas je zanimala vloga šole in učiteljev pri odkrivanju ter obravnavi nadarjenih učencev v različnih obdobjih 20. stoletja. Posebno pozornost smo namenili tudi pomenu in vlogi socialnoekonomskega statusa učencev pri prepoznavanju nadarjenosti ter vzgojno-izobraževalnem delu z njimi. Ključno vlogo pri skrbi za nadarjene v šoli imajo učitelji in zato prispevek prikazuje tudi ugotovljene značilnosti strokovne podpore učiteljem za delo z nadarjenimi učenci.