logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Vidiki, mejniki in značilnosti v odnosu do nadarjenih učencev v slovenskih šolah v 20. stoletju


Soavtor(ji):Marija Počivavšek (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Ksenija Domiter Protner je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
V moderni družbi postane vprašanje nadarjenosti aktualno konec 19. stoletja, še posebej po Galtonovi predstavitvi ideje inteligentnosti. Prispevek prikazuje pregled značilnosti in trendov v odnosu do nadarjenosti na slovenskem ter skrbi za nadarjene učence v slovenskih šolah v obdobju od začetka 20. stoletja pa do uvedbe obstoječe ureditve odkrivanja in vzgojno izobraževalnega dela z nadarjenimi učenci v 90. letih 20. stoletja. V tem obdobju zasledimo v odnosu do nadarjenih učencev več različnih mejnikov. Posebej izstopajo obdobja v 30. in 40. letih ter v 70. in 80. letih. Ob družbenem odnosu do nadarjenih nas je zanimala vloga šole in učiteljev pri odkrivanju ter obravnavi nadarjenih učencev v različnih obdobjih 20. stoletja. Posebno pozornost smo namenili tudi pomenu in vlogi socialnoekonomskega statusa učencev pri prepoznavanju nadarjenosti ter vzgojno-izobraževalnem delu z njimi. Ključno vlogo pri skrbi za nadarjene v šoli imajo učitelji in zato prispevek prikazuje tudi ugotovljene značilnosti strokovne podpore učiteljem za delo z nadarjenimi učenci.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37436
    • naslov
      • Vidiki, mejniki in značilnosti v odnosu do nadarjenih učencev v slovenskih šolah v 20. stoletju
      • Aspects, Milestones and Characteristics in Relation to the Talented Students in Slovenian Schools in the 20th Century
    • ustvarjalec
      • Ksenija Domiter Protner
    • soavtor
      • Marija Počivavšek (mod.)
    • predmet
      • nadarjeni
      • šola
      • učitelji
      • družbeno ekonomski status učencev
      • 20. stoletje
      • the talented
      • school
      • teachers
      • socioeconomic status of the student
      • 20th century
    • opis
      • V moderni družbi postane vprašanje nadarjenosti aktualno konec 19. stoletja, še posebej po Galtonovi predstavitvi ideje inteligentnosti. Prispevek prikazuje pregled značilnosti in trendov v odnosu do nadarjenosti na slovenskem ter skrbi za nadarjene učence v slovenskih šolah v obdobju od začetka 20. stoletja pa do uvedbe obstoječe ureditve odkrivanja in vzgojno izobraževalnega dela z nadarjenimi učenci v 90. letih 20. stoletja. V tem obdobju zasledimo v odnosu do nadarjenih učencev več različnih mejnikov. Posebej izstopajo obdobja v 30. in 40. letih ter v 70. in 80. letih. Ob družbenem odnosu do nadarjenih nas je zanimala vloga šole in učiteljev pri odkrivanju ter obravnavi nadarjenih učencev v različnih obdobjih 20. stoletja. Posebno pozornost smo namenili tudi pomenu in vlogi socialnoekonomskega statusa učencev pri prepoznavanju nadarjenosti ter vzgojno-izobraževalnem delu z njimi. Ključno vlogo pri skrbi za nadarjene v šoli imajo učitelji in zato prispevek prikazuje tudi ugotovljene značilnosti strokovne podpore učiteljem za delo z nadarjenimi učenci.
      • In modern society the question of talent becomes alive end of the 19th century, especially after the presentation of the idea of intelligence by Galton. The paper presents an overview of the characteristics and trends in relation to talent in Slovenian territory, and the care for talented students in Slovenian schools in the period from the beginning of the 20th century, to the imposition of the existing arrangements of identifying and the educational work with talented students in the 1990s. In this period we find various milestones in relation to the talented. Particularly notable are the periods between the 30s and 40s and the 70s and 80s. In social relations towards the talented, we were interested in the role of schools and teachers in identifying and dealing with the talented students in different periods of the 20th century. Special attention was given to the meaning and role of the student’s socioeconomic status in identifying talent, and also to the educational work with the talented. In school, the teachers have a key role in caring for the talented, and therefore the paper shows the characteristics of the professional support for teachers for working with the talented students.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 29. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd