logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Od pedagoške misli prof. Frana Orožna do sodobne interpretacije dediščine


Soavtor(ji):Robert Devetak (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Marjeta Keršič Svetel je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Fran Orožen (1853-1912), geograf in zgodovinar, ki se je šolal na Dunaju in diplomiral pri prof. Symoniju, je v letih 1906-1909 vodil društvo slovenskih profesorjev. Njegov profesor in mentor Symony je nanj zelo močno vplival s poudarjanjem empiričnega raziskovanja in opazovanja gora. Orožen je bil med pobudniki ustanovitve Slovenskega planinskega društva in tudi prvi predsednik SPD ter pobudnik za izhajanje planinskega vestnika. V planinstvu je videl predvsem način spoznavanja gora z vso naravno in kulturno dediščino, v svoji pedagoški misli, ki se je odrazila predvsem v razpravah, objavljenih v Učiteljskem tovarišu, pa je predvsem utemeljeval doživljajsko in izkustveno učenje domoznanstva. »Pouk se mora naslanjati na mnogo vprašanj, ki vodijo učenca do tega, da kolikor mogoče sam reši zahtevano zemljepisno nalogo. Kar si je učenec sam pridobil, to postane njegova prava lastnina in vzbuja v njem veselje do dela in zanimanje do predmeta, kar je ravno pri zemljepisnem pouku velike važnosti. Iz tega pa je razvidno, da se mora učitelj posluževati pri zemljepisu heuristične metode in nato gledati, da postanejo učenci samouki, ki si bodo v poznejših letih sami razširili potrebno zemljepisno znanje« je zapisal že leta 1900. Planinski vestnik je videl predvsem kot poljudnoznanstveno revijo in v času njegovega SPD je to pretežno tudi bila. Dobrih sto let kasneje je zelo zanimivo primerjati Orožnove poglede in izhodišča stroke, ki je v Sloveniji žal zelo malo prepoznana in poznana, še manj pa uporabljena – to je interpretacija dediščine. Gre za izrazito interdisciplinarno stroko, ki jo zlasti avtorji v ZDA štejejo v širši okvir strateškega komuniciranja s poudarkom na vrednotah, v Evropi pa se uveljavlja predvsem kot humanistični koncept vseživljenjskega izobraževanja, ki temelji na doživljanju naravne in kulturne dediščine in oblikovanju osebnega, poglobljenega odnosa do nje. Več kot sto let stare Orožnove misli o učenju domoznanstva ob dejavnostih v naravi, zlasti gorski, se kažejo v kontekstu sodobne stroke interpretacije dediščine kot presenetljivo daljnovidne. Zlasti v današnjem času, ko večina obiskovalcev gorski svet doživlja le kot športni poligon, brez poglobljene želje odkrivati, spoznavati in razumeti.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37421
    • naslov
      • Od pedagoške misli prof. Frana Orožna do sodobne interpretacije dediščine
      • From Prof. Fran Orožen’s Pedagogical Thought to Modern Interpretation of Heritage
    • ustvarjalec
      • Marjeta Keršič Svetel
    • soavtor
      • Robert Devetak (mod.)
    • predmet
      • Fran Orožen
      • doživljajsko učenje
      • interpretacija dediščine
      • planinstvo
      • Fran Orožen
      • experiential learning
      • heritage interpretation
      • mountaineering
    • opis
      • Fran Orožen (1853-1912), geograf in zgodovinar, ki se je šolal na Dunaju in diplomiral pri prof. Symoniju, je v letih 1906-1909 vodil društvo slovenskih profesorjev. Njegov profesor in mentor Symony je nanj zelo močno vplival s poudarjanjem empiričnega raziskovanja in opazovanja gora. Orožen je bil med pobudniki ustanovitve Slovenskega planinskega društva in tudi prvi predsednik SPD ter pobudnik za izhajanje planinskega vestnika. V planinstvu je videl predvsem način spoznavanja gora z vso naravno in kulturno dediščino, v svoji pedagoški misli, ki se je odrazila predvsem v razpravah, objavljenih v Učiteljskem tovarišu, pa je predvsem utemeljeval doživljajsko in izkustveno učenje domoznanstva. »Pouk se mora naslanjati na mnogo vprašanj, ki vodijo učenca do tega, da kolikor mogoče sam reši zahtevano zemljepisno nalogo. Kar si je učenec sam pridobil, to postane njegova prava lastnina in vzbuja v njem veselje do dela in zanimanje do predmeta, kar je ravno pri zemljepisnem pouku velike važnosti. Iz tega pa je razvidno, da se mora učitelj posluževati pri zemljepisu heuristične metode in nato gledati, da postanejo učenci samouki, ki si bodo v poznejših letih sami razširili potrebno zemljepisno znanje« je zapisal že leta 1900. Planinski vestnik je videl predvsem kot poljudnoznanstveno revijo in v času njegovega SPD je to pretežno tudi bila. Dobrih sto let kasneje je zelo zanimivo primerjati Orožnove poglede in izhodišča stroke, ki je v Sloveniji žal zelo malo prepoznana in poznana, še manj pa uporabljena – to je interpretacija dediščine. Gre za izrazito interdisciplinarno stroko, ki jo zlasti avtorji v ZDA štejejo v širši okvir strateškega komuniciranja s poudarkom na vrednotah, v Evropi pa se uveljavlja predvsem kot humanistični koncept vseživljenjskega izobraževanja, ki temelji na doživljanju naravne in kulturne dediščine in oblikovanju osebnega, poglobljenega odnosa do nje. Več kot sto let stare Orožnove misli o učenju domoznanstva ob dejavnostih v naravi, zlasti gorski, se kažejo v kontekstu sodobne stroke interpretacije dediščine kot presenetljivo daljnovidne. Zlasti v današnjem času, ko večina obiskovalcev gorski svet doživlja le kot športni poligon, brez poglobljene želje odkrivati, spoznavati in razumeti.
      • Orožen was among the initiators of the Slovenian Mountaineering Society establishment and its first chairman, as well as the initiator of the mountaineering gazette. For him, mountaineering was a way to discover mountains with the natural and cultural heritage. In his pedagogical thought, which was reflected primarily in debates published in the Teacher’s Comrade (“Učiteljski tovariš”) he substantiated experiential learning of local studies."Lessons should rest on many questions that lead students in solving the required geographical assignment by themselves. The knowledge that the student gained by himself, becomes his real belonging and arouses in him the pleasure for work and the interest for the subject, which is very important in geographical teaching. This shows that the teacher should make use of heuristic methods in geography and then make sure, that his students become self-taught and in later years expand the required geographical knowledge themselves, "he wrote in 1900. He perceived the mountaineering gazette as a popular scientific magazine, and during his time in the Slovenian Mountaineering Society it mainly was. One hundred years later, it is very interesting to compare Orožen’s views and the basis of the profession, which in Slovenia is unfortunately poorly known and recognized, much less used - this is the interpretation of heritage. It is a highly interdisciplinary profession that is considered, particularly by authors in the United States, in the wider context of strategic communications with an emphasis on values. In Europe it is considered mainly as a humanistic concept of a lifelong learning based on the experience of the natural and cultural heritage and the creation of a personal, in-depth relationship. Orožen’s more than one hundred-year-old thoughts on teaching local studies with activities in nature, especially mountains, are reflected in the context of the modern professional heritage interpretation as surprisingly farsighted. Especially nowadays when most visitors experience the world of mountains only as a sports range, without the desire for discovery, learning and understanding
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd