logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Tekmovanje učencev in tekmovanje srednješolcev iz znanja zgodovine


Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorjev Bernarda Gaber, Elissa Tawitian je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Tekmovanje učencev iz znanja zgodovine poteka od leta 1997 pod okriljem Zavoda RS za šolstvo, srednješolsko tekmovanje pa je leta 2002 na pobudo članov društva prevzelo Društvo učiteljev zgodovine Slovenije. Tekmovanje učencev iz znanja zgodovine je namenjeno učencem 8. in 9. razredov osnovne šole, dijakom gimnazij (splošnih in drugih) in srednjih strokovnih šol vseh letnikov pa je namenjeno Državno tekmovanje mladih zgodovinarjev. Tako eno kot drugo tekmovanje skrbita za populariziranje zgodovine kot predmeta in omogočata učencem in dijakom, da poglobijo in razširijo znanje zgodovine na osnovi raziskovanja in proučevanja primarnih ter sekundarnih virov in literature. V prvem desetletju tekmovanja učencev iz znanja zgodovine, so tekmovanje kronološko peljali »od antike do sodobne zgodovine 20. stoletja«. V zadnjih letih pa se vsebina osnovnošolskega tekmovanja povezuje z obeleževanjem dogodka iz naše slovenske zgodovine ali zgodovine na slovenskem prostoru. Naj omenimo le nekatere: 100-letnica Ilirskih provinc, 20 let samostojne Slovenije, 85/55 let radia/televizije, 500. obletnica velikega kmečkega upora ... Pri tem tekmovalne komisije ugotavljamo, da glede na razpisano vsebino tekmovanja nimamo zadostnega, starostni stopnji tekmovalcev primernega ter dostopnega gradiva, ki bi podpiral izbrani tekmovalni delovni naslov. Ker se v novejšem času vse bolj uveljavlja spoznanje, da si vsaka generacija ustvari svojo predstavo in interpretacijo zgodovinskega dogajanja, se zgodovinski viri vedno znova analizirajo, sintetizirajo in interpretirajo. In ker so v sodobnem zgodovinopisju v zgodovinsko zgodbo povezani različni viri, je pričakovati tudi več večperspektivnosti. Če želimo slediti ciljem tekmovanja, si moramo vsi skupaj prizadevati, da tekmovalcem zagotovimo takšno tekmovalno literaturo in vire, s katerimi bodo lahko poglobljeno spoznavali, raziskovali in širili znanje zgodovine.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37375
    • naslov
      • Tekmovanje učencev in tekmovanje srednješolcev iz znanja zgodovine
      • History Competition of Students in Primary and Secondary School
    • ustvarjalec
      • Bernarda Gaber
      • Elissa Tawitian
    • predmet
      • tekmovanje iz znanja
      • zgodovina
      • učenci
      • dijaki
      • knowledge competition
      • history
      • pupils
      • students
    • opis
      • Tekmovanje učencev iz znanja zgodovine poteka od leta 1997 pod okriljem Zavoda RS za šolstvo, srednješolsko tekmovanje pa je leta 2002 na pobudo članov društva prevzelo Društvo učiteljev zgodovine Slovenije. Tekmovanje učencev iz znanja zgodovine je namenjeno učencem 8. in 9. razredov osnovne šole, dijakom gimnazij (splošnih in drugih) in srednjih strokovnih šol vseh letnikov pa je namenjeno Državno tekmovanje mladih zgodovinarjev. Tako eno kot drugo tekmovanje skrbita za populariziranje zgodovine kot predmeta in omogočata učencem in dijakom, da poglobijo in razširijo znanje zgodovine na osnovi raziskovanja in proučevanja primarnih ter sekundarnih virov in literature. V prvem desetletju tekmovanja učencev iz znanja zgodovine, so tekmovanje kronološko peljali »od antike do sodobne zgodovine 20. stoletja«. V zadnjih letih pa se vsebina osnovnošolskega tekmovanja povezuje z obeleževanjem dogodka iz naše slovenske zgodovine ali zgodovine na slovenskem prostoru. Naj omenimo le nekatere: 100-letnica Ilirskih provinc, 20 let samostojne Slovenije, 85/55 let radia/televizije, 500. obletnica velikega kmečkega upora ... Pri tem tekmovalne komisije ugotavljamo, da glede na razpisano vsebino tekmovanja nimamo zadostnega, starostni stopnji tekmovalcev primernega ter dostopnega gradiva, ki bi podpiral izbrani tekmovalni delovni naslov. Ker se v novejšem času vse bolj uveljavlja spoznanje, da si vsaka generacija ustvari svojo predstavo in interpretacijo zgodovinskega dogajanja, se zgodovinski viri vedno znova analizirajo, sintetizirajo in interpretirajo. In ker so v sodobnem zgodovinopisju v zgodovinsko zgodbo povezani različni viri, je pričakovati tudi več večperspektivnosti. Če želimo slediti ciljem tekmovanja, si moramo vsi skupaj prizadevati, da tekmovalcem zagotovimo takšno tekmovalno literaturo in vire, s katerimi bodo lahko poglobljeno spoznavali, raziskovali in širili znanje zgodovine.
      • The history competition of pupils in primary schools has been running since 1997 under the auspices of the National Education Institute Slovenia. In 2002, following the initiative of its members the history competition of students in secondary school was taken over by the Slovenian History Teachers’ Association. The competition of pupil’s historical knowledge is for 8th and 9th grade pupils, while the National competition of young historians is for all students in grammar (general and other) and secondary schools. Both competitions popularize history as a subject and enable students to deepen and broaden their historical knowledge on the basis of research and the study of primary and secondary sources and literature. In the first decade, the history competitions were going “from antiquity to modern history of the 20th century”. In recent years, however, the content of the competition in primary school is associated with the marking of events from our Slovenian history or the history on Slovenian territory. To mention a few: 100 years of Illyrian provinces, 20 years of independent Slovenia, 85/55 years of radio/television, the 500th anniversary of the great peasants’ revolt, etc. The competition commission’s findings show the lack of the competitor’s age appropriate study material, which would support the working title of the competition. In recent times the opinion, that each generation creates its own perception and interpretation of historical events, is becoming stronger, therefore the historical sources are being analyzed, synthesized and interpreted over and over again. And because in modern historiography different sources are connected into the historical story, more multi-perspectiveness is expected. If we want to pursue the objectives of the competition, we have to make every endeavour to provide the competitors with literature and sources that will help them study, research and spread the historical knowledge.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd