logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Bili so podmladek armade »slavne« - vojaški šolski sistem SFR Jugoslavije


Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Zvezdan Marković je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Vojaški vrh in politiki v drugi Jugoslaviji so se zelo radi pohvalili, da sodi Jugoslavija med majhno število držav, ki imajo lastno obrambno vojaško politiko, doktrino in strategijo. Skladno s tem je imela Jugoslavija tudi popolnoma razvit sistem vojaškega šolstva, v katerem so šolali kadre za potrebe splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. Da bi razumeli sistem vojaškega šolstva v SFRJ, moramo spoznati vsaj temeljne elemente njegove razvojne poti. Na splošno lahko trdimo, da je imel povojni razvoj jugoslovanskega vojaškega šolskega sistema pomembna obeležja kontinuitete in stabilnosti, s poglobljeno analizo pa lahko ugotovimo, da so imela posamezna obdobja, odvisno od sprememb, ki so se zgodile v osnovnih opredelitvah, manjše ali večje posebnosti. Prispevek bo prikazal šolsko pot mladih (načeloma med štirinajstim in dva do štiriindvajsetim letom starosti) fantov in tudi deklet, ki so želeli postati podoficirji ali oficirji in so bili, kot so pogosto sami dejali, podmladek, armade »slavne«.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37374
    • naslov
      • Bili so podmladek armade »slavne« - vojaški šolski sistem SFR Jugoslavije
      • They Were The Offspring of the “Famous” Army - Military Education System In SFR Yugoslavia
    • ustvarjalec
      • Zvezdan Marković
    • predmet
      • SFR Jugoslavija
      • vojaško izobraževanje
      • srednja vojaška šola
      • vojaška gimnazija
      • vojaška akademija
      • gojenec – pitomac
      • SFR Yugoslavia
      • military education
      • secondary military school
      • military high school
      • military academy
      • alumnus
    • opis
      • Vojaški vrh in politiki v drugi Jugoslaviji so se zelo radi pohvalili, da sodi Jugoslavija med majhno število držav, ki imajo lastno obrambno vojaško politiko, doktrino in strategijo. Skladno s tem je imela Jugoslavija tudi popolnoma razvit sistem vojaškega šolstva, v katerem so šolali kadre za potrebe splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. Da bi razumeli sistem vojaškega šolstva v SFRJ, moramo spoznati vsaj temeljne elemente njegove razvojne poti. Na splošno lahko trdimo, da je imel povojni razvoj jugoslovanskega vojaškega šolskega sistema pomembna obeležja kontinuitete in stabilnosti, s poglobljeno analizo pa lahko ugotovimo, da so imela posamezna obdobja, odvisno od sprememb, ki so se zgodile v osnovnih opredelitvah, manjše ali večje posebnosti. Prispevek bo prikazal šolsko pot mladih (načeloma med štirinajstim in dva do štiriindvajsetim letom starosti) fantov in tudi deklet, ki so želeli postati podoficirji ali oficirji in so bili, kot so pogosto sami dejali, podmladek, armade »slavne«.
      • The top brass and politicians in the second Yugoslavia loved to say, that Yugoslavia was one of the few countries that had its own defensive military policy, doctrine and strategy. In accordance with that, Yugoslavia had a fully developed system of military education, which educated the personnel for the needs of the general national defense and social self-protection. To understand the system of military education in SFR Yugoslavia, we at least need to know the basic elements of its development path. In general we can say that the postwar development of the Yugoslavian military education had important characteristics of continuity and stability. With an in-depth analysis we can see that certain periods had, depending on changes that have occurred in the basic definitions, minor or major particularities. The article will show the educational path of young (generally between the age of 14 and 22 to 24) boys and girls, who wanted to become NCOs or officers, and were, as they often said themselves, the offspring of the “famous” army.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd