logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Dr. Josip Tominšek kot zagovornik klasično-humanistične izobrazbe


Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Matej Hriberšek je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Slovenski filolog, šolnik, intelektualec in priznan vsestranski kulturni delavec dr. Josip Tominšek (1872–1954) je večino svojega dejavnega življenja posvetil šolstvu. Deloval je kot učitelj, kot pisec učbenikov, kot ravnatelj, pa tudi kot šolski in telovadni nadzornik. Je avtor latinske slovnice, prve slovenske grške slovnice in vadnice ter številnih drugih učnih pripomočkov. V začetnem obdobju svojega učiteljskega dela se je Tominšek v svojih prispevkih veliko posvečal nekaterim tedanjim perečim vprašanjem pouka, najbolj pa problematiki obeh klasičnih jezikov, latinščine in grščine, ki sta bila njegova osnovna predmeta, vprašanju zmanjševanja namenjenih jima ur ter smiselnosti njunega učenja in poučevanja. Njegovi prispevki o obeh klasičnih jezikih in humanistični izobrazbi, v katerih se je teoretsko opiral na sočasne zlasti avstrijske in nemške, deloma pa tudi angleške vire, njegove ugotovitve in ideje ostajajo kljub več kot stoletni časovni oddaljenosti še danes aktualni. Večina njegovih prispevkov je nastala v obdobju, ko še ni prevzel ravnateljske službe; pozneje mu obveznosti niso več puščale časa za to.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37372
    • naslov
      • Dr. Josip Tominšek kot zagovornik klasično-humanistične izobrazbe
      • Dr. Josip Tominšek as an Advocate of Classical-Humanistic Education
    • ustvarjalec
      • Matej Hriberšek
    • predmet
      • Josip Tominšek
      • klasični jeziki
      • latinščina
      • grščina
      • matura
      • Josip Tominšek
      • classical languages
      • Latin
      • Greek
      • matura examination
    • opis
      • Slovenski filolog, šolnik, intelektualec in priznan vsestranski kulturni delavec dr. Josip Tominšek (1872–1954) je večino svojega dejavnega življenja posvetil šolstvu. Deloval je kot učitelj, kot pisec učbenikov, kot ravnatelj, pa tudi kot šolski in telovadni nadzornik. Je avtor latinske slovnice, prve slovenske grške slovnice in vadnice ter številnih drugih učnih pripomočkov. V začetnem obdobju svojega učiteljskega dela se je Tominšek v svojih prispevkih veliko posvečal nekaterim tedanjim perečim vprašanjem pouka, najbolj pa problematiki obeh klasičnih jezikov, latinščine in grščine, ki sta bila njegova osnovna predmeta, vprašanju zmanjševanja namenjenih jima ur ter smiselnosti njunega učenja in poučevanja. Njegovi prispevki o obeh klasičnih jezikih in humanistični izobrazbi, v katerih se je teoretsko opiral na sočasne zlasti avstrijske in nemške, deloma pa tudi angleške vire, njegove ugotovitve in ideje ostajajo kljub več kot stoletni časovni oddaljenosti še danes aktualni. Večina njegovih prispevkov je nastala v obdobju, ko še ni prevzel ravnateljske službe; pozneje mu obveznosti niso več puščale časa za to.
      • Dr. Josip Tominšek (1872-1954), Slovenian philologist, pedagogue, intellectual and famous versatile cultural worker dedicated most of his active life to education. He worked as a teacher, writer of textbooks, principal, as well as school and gym supervisor. He is the author of Latin grammar, the first Slovenian Greek grammar and exercise book, and numerous other teaching accessories. In the initial period of his teaching Tominšek stressed in his articles the then topical issue of teaching and especially the issue of both classical languages, Latin and Greek, which were his primary subjects. He stressed the issue of reducing Latin and Greek lessons and the importance of learning and teaching them. Even today, despite more than a century of time distance, his contributions on both classical languages and the humanistic education, in which he theoretically leaned on the contemporary Austrian and German, partly also English sources, his findings and ideas remain current. Most of his contributions were created in the time before he was a principal; later his obligations left him with no spare time.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd