logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Plutarh o vzgoji in izobraževanju


Avtor(ji):Alenka Cedilnik
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Alenka Cedilnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
V referatu bo predstavljen pogled grškega pisca Plutarha na vzgojo in izobraževanje, kot ga je mogoče razbrati na osnovi treh pripisanih mu razprav: De liberis educancis, Quomodo adolescens poetas audire debeat in De recta ratione audiendi. Plutarh (ok. 45–pred 125) je večji del svojega življenja preživel v rodni Hajroneji v Bojotiji. Izhajal je iz bogate in izobražene družine, kar mu je omogočilo, da je bil tudi sam deležen najboljše izobrazbe. V poznejših letih je v Hajroneji ustanovil lastno zasebno šolo družinskega značaja, v kateri se je posvetil vzgoji svojih (imel je štiri sinove in hčer) in tujih otrok. Vprašanjem vzgoje in izobraževanja se je mestoma posvečal v številnih svojih delih, v treh izbranih razpravah pa je svojo pozornost v prvi vrsti namenil prav vzgojno-izobraževalni tematiki. Avtorica bo Plutarhovo razumevanje vzgoje in izobraževanja poskusila osvetliti skozi prikaz političnega položaja Grčije v Plutarhovem času in skozi primerjavo z vzgojno-izobraževalnimi koncepti grških avtorjev klasičnega in helenističnega obdobja.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37370
    • naslov
      • Plutarh o vzgoji in izobraževanju
      • Plutarch on Education
    • ustvarjalec
      • Alenka Cedilnik
    • predmet
      • Plutarh
      • antika
      • Grčija
      • vzgoja
      • izobraževanje
      • Plutarch
      • antiquity
      • Greece
      • education
      • learning
    • opis
      • V referatu bo predstavljen pogled grškega pisca Plutarha na vzgojo in izobraževanje, kot ga je mogoče razbrati na osnovi treh pripisanih mu razprav: De liberis educancis, Quomodo adolescens poetas audire debeat in De recta ratione audiendi. Plutarh (ok. 45–pred 125) je večji del svojega življenja preživel v rodni Hajroneji v Bojotiji. Izhajal je iz bogate in izobražene družine, kar mu je omogočilo, da je bil tudi sam deležen najboljše izobrazbe. V poznejših letih je v Hajroneji ustanovil lastno zasebno šolo družinskega značaja, v kateri se je posvetil vzgoji svojih (imel je štiri sinove in hčer) in tujih otrok. Vprašanjem vzgoje in izobraževanja se je mestoma posvečal v številnih svojih delih, v treh izbranih razpravah pa je svojo pozornost v prvi vrsti namenil prav vzgojno-izobraževalni tematiki. Avtorica bo Plutarhovo razumevanje vzgoje in izobraževanja poskusila osvetliti skozi prikaz političnega položaja Grčije v Plutarhovem času in skozi primerjavo z vzgojno-izobraževalnimi koncepti grških avtorjev klasičnega in helenističnega obdobja.
      • The paper will present the Greek writer Plutarch’s view on education, as it can be understood on the basis of three papers, attributed to him: De liberis educancis, Quomodo adolescens poetas audire debeat and De recta ratione audiendi. Plutarch (c. 45–before 125) spent the majority of his life in his native Chaeronea in Beotia. He originated from a wealthy and educated family, which enabled him to receive the best education. In subsequent years he established his own private school with a family character in Chaeronea, where he devoted himself to educating his own (he had four sons and a daughter) and other’s children. He discussed the question of education partly in numerous works, but in the three selected papers he gave his attention principally to this. The author will try to highlight Plutarch’s understanding of education, through the political situation of Greece in his time, and through the comparison with the educational concepts of Greek authors of the classical and Hellenistic period.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd