logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Samotarka Manica Koman – javna podoba slovenske pisateljice, pesnice in publicistke v tridesetih letih 20. stoletja


Avtor(ji):Mateja Ratej
Soavtor(ji):Miha Preinfalk (odg. ur.), Barbara Šterbenc Svetina (teh. ur.), Manca Gašperšič (prev.), Irena Bruckmüller Vilfan (prev.), Angelika Hribar (prev.)
Leto:2014
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Mateja Ratej je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:kronika_2014-2.pdf
Velikost:4.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Avtorica se v prispevku ukvarja z javno podobo slovenske pisateljice, pesnice in publicistke Manice Koman, ki je bila v tridesetih letih 20. stoletja prepoznaven obraz med avtorji slovenske pisane besede. Pri tem ugotavlja, da so glavne takte pisateljičine uveljavitve tedaj dajale tiste slovenske ženske, ki so svoja imena zastavile za doseganje ženske enakopravnosti, hkrati pa se je podoba Manice Koman prilegala tudi patriarhalnemu modelu zveste, preproste in neambiciozne ženske. Kot vrh kanonizacije pisateljičinega imena lahko štejemo uvrstitev v Slovenski biografski leksikon, tudi zato, ker je geslo zanj napisal moški. Po drugi svetovni vojni, ko so bile ženske v Sloveniji pravno izenačene z moškimi, za ženski simbol samoniklosti, kakršnega je utelešalo življenje Manice Koman, ni bilo več potrebe.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/36217
    • naslov
      • Samotarka Manica Koman – javna podoba slovenske pisateljice, pesnice in publicistke v tridesetih letih 20. stoletja
      • Manica Koman, the anchoress – the public image of a Slovenian writer, poetess and publicist in the 1930s
    • avtor
      • Mateja Ratej
    • soavtor
      • Miha Preinfalk (odg. ur.)
      • Barbara Šterbenc Svetina (teh. ur.)
      • Manca Gašperšič (prev.)
      • Irena Bruckmüller Vilfan (prev.)
      • Angelika Hribar (prev.)
    • predmet
      • Kraljevina Jugoslavija
      • Manica Koman
      • biografije
      • zgodovina mentalitet
      • študije spolov
      • Kingdom of Yugoslavia
      • Manica Koman
      • biographies
      • history of mentalities
      • gender studies
    • opis
      • Avtorica se v prispevku ukvarja z javno podobo slovenske pisateljice, pesnice in publicistke Manice Koman, ki je bila v tridesetih letih 20. stoletja prepoznaven obraz med avtorji slovenske pisane besede. Pri tem ugotavlja, da so glavne takte pisateljičine uveljavitve tedaj dajale tiste slovenske ženske, ki so svoja imena zastavile za doseganje ženske enakopravnosti, hkrati pa se je podoba Manice Koman prilegala tudi patriarhalnemu modelu zveste, preproste in neambiciozne ženske. Kot vrh kanonizacije pisateljičinega imena lahko štejemo uvrstitev v Slovenski biografski leksikon, tudi zato, ker je geslo zanj napisal moški. Po drugi svetovni vojni, ko so bile ženske v Sloveniji pravno izenačene z moškimi, za ženski simbol samoniklosti, kakršnega je utelešalo življenje Manice Koman, ni bilo več potrebe.
      • The authoress of this paper focuses on the public image of the Slovenian writer, poetess and publicist Manica Koman, a recognisable face among Slovenian writers in the 1930s. In doing so, she concludes that the writer’s recognition rested firmly on Slovenian women who staked their names on the accomplishment of women’s equality. On the other hand, the image of Manica Koman also fitted the patriarchal model of a loyal, modest and humble woman. The peak of Koman’s canonisation may be represented by her inclusion in the Slovenian Biographical Lexicon, also because the entry pertaining to her was written by a man. After the Second World War, when women in Slovenia became legally equal to men, the symbol of women’s originality embodied in the life of Manica Koman was no longer required.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2014
      • 01. 01. 2014
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (8)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    Blažič ; MilenaPrimerjalna analiza slovenskih in čeških ljudskih pravljic - Božena Němcová, Manica Koman in Lea FaturVzájemným pohledem : česko-slovinské a slovinsko-české styky ve 20. století : monografie = V očeh drugega : češko-slovenski in slovensko-češki stiki v 20. stoletju : monografijaPrahaNárodní knihovna České Republiki - Slovanská knihovna2011
    Koman ; ManicaRabCeljeDružba sv. Mohorja1946
    Koman ; ManicaŠopek samotarkeLjubljana1918
    Lah ; IvanObrazi in duše – Manica KomanovaŽenski svet, junij 19291929
    Marinko ; NatašaPrisega o polnoči Manice Koman : (B-diplomska naloga)Ljubljana[N. Marinko]2001
    Peršak ; ToneKoman, ManicaSlovenska književnostLjubljanaCankarjeva založba1996
    Slovenska ženaLjubljanaJugoslave Express Réclame Company1926
    Županič ; NikoManica Komanova, Na Gorenščem je fletno : (Belo-modra knjižnica). Ljubljana 1928Etnolog : glasilo Etnografskega muzeja v LjubljanLjubljanaEtnografski muzej1930