logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Razvoj stanovanjske kulture v Sloveniji v evropskem kontekstu 20. stoletja


Soavtor(ji):Nevenka Troha (ur.), Mojca Šorn (ur.), Bojan Balkovec (ur.)
Leto:2008
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Zbirka zgodovinskega časopisa ; 35
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Maja Lozar Štamcar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:evropski_vplivi_na_slovensko_druzbo.pdf
Velikost:185.05MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
20. stoletje je tudi Slovencem prineslo burne čase. Doživeli smo tri vojne, štiri zaporedne države in nekaj vzporednih, pa dvakrat preskok v diametralno nasprotna si politična in gospodarska sistema. Vse to se je seveda poznalo tudi na kulturni ravni. Na starodavni srednjeevropski podlagi so izstopali vplivi zdaj enega zdaj drugega sosednjega ali bolj oddaljenega kulturnega okolja. Zelo neposredno je mogoče slediti tem menjavam skozi razvoj stanovanjske kulture, predvsem pohištva. V sto letih se je korenito spremenila struktura naročnikov in kupcev. Ob manj zahtevni večini prej kmečkega prebivalstva in malomeščanstva, zdaj delavstva, je maloštevilno plemstvo in številčnejše premožno meščanstvo kot glavni nosilec kulture nadomestil širši sloj izobražencev. Kot snovalci pohištva so se obrtnim mojstrom in absolventom srednjih tehnično-oblikovnih šol v večjem številu pridružili univerzitetno izobraženi arhitekti in drugi.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/35296
    • naslov
      • Razvoj stanovanjske kulture v Sloveniji v evropskem kontekstu 20. stoletja
      • Slovenian Domestic Interior Design in the Context of European Twentieth Century
    • ustvarjalec
      • Maja Lozar Štamcar
    • soavtor
      • Nevenka Troha (ur.)
      • Mojca Šorn (ur.)
      • Bojan Balkovec (ur.)
    • predmet
      • stanovanjska kultura 20. stoletja
      • pohištveni slogi
      • pohištveni materiali
      • pohištvene tehnike
      • uporabna umetnost
      • 20th-century interior design
      • homes
      • furniture styles
      • furniture materials
      • furniture techniques
      • applied arts
    • opis
      • 20. stoletje je tudi Slovencem prineslo burne čase. Doživeli smo tri vojne, štiri zaporedne države in nekaj vzporednih, pa dvakrat preskok v diametralno nasprotna si politična in gospodarska sistema. Vse to se je seveda poznalo tudi na kulturni ravni. Na starodavni srednjeevropski podlagi so izstopali vplivi zdaj enega zdaj drugega sosednjega ali bolj oddaljenega kulturnega okolja. Zelo neposredno je mogoče slediti tem menjavam skozi razvoj stanovanjske kulture, predvsem pohištva. V sto letih se je korenito spremenila struktura naročnikov in kupcev. Ob manj zahtevni večini prej kmečkega prebivalstva in malomeščanstva, zdaj delavstva, je maloštevilno plemstvo in številčnejše premožno meščanstvo kot glavni nosilec kulture nadomestil širši sloj izobražencev. Kot snovalci pohištva so se obrtnim mojstrom in absolventom srednjih tehnično-oblikovnih šol v večjem številu pridružili univerzitetno izobraženi arhitekti in drugi.
      • The stormy 20th Century proved to be turbulent also for Slovenes. They endured three wars, lived in four consecutive states - as well as some parallel ones - and experienced two leaps into diametrically opposite political and economic systems. All of these certainly had a profound impact upon the Slovene culture. Built on ancient Central European foundations, influences from various cultures, both from the vicinity or from afar, grew and diminished. It is possible to trace them almost directly through the development of interior design, particularly furniture. The structure of furniture consumers changed drastically in the course of the Century. At the time when the rural population (now the working class) with a relatively unpretentious taste was predominant the sparse nobility and the more numerous well-to-do urban middle classes represented the principal transmitters of culture; later on have been replaced by a wider circle of cultural elite. Formerly designed by master craftsmen and later on by graduates of design and technical high schools fumiture is now largely designed by university graduate engineers of architecture and others.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • zbirka
      • Zbirka zgodovinskega časopisa ; 35
    • datum
      • 2008
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd