logo
POPISI

/

Literatura

/

Monografije

Lokalna zgodovina v učnih načrtih za osnovno in srednjo šolo


Soavtor(ji):Dušan Nećak (ur.)
Leto:2005
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia : znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani ; 10
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Danijela Trškan je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Stiplovskov_zbornik.pdf
Velikost:127.21MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
"Če ne želimo, da bi morali učenci samo 'verjeti' učiteljevemu pripovedovanju zaradi njegove avtoritete in da bi zapustil zgodovinski pouk v njih le dolgočasen spomin na knjižno razlago zgodovinskih dogodkov, če hočemo, da bi preteklost zaživela pred njihovimi očmi v pravi podobi in da bi bil pouk zgodovine integriran v realnosti, potem je potrebno segati tudi po stvarnih dokazih in vidnih sledovih preteklosti... po zaslugi učiteljeve aktivnosti postanejo učenci na ta način sposobni, da opazujejo, kar je preteklost zapustila, in povezujejo 'malo zgodovino' svojega kraja z 'veliko zgodovino sveta' ...Poznavanje in razumevanje nastanka, vzrokov nastanka in razvoja domačega kraja prispeva k cenjenju lastne kulturne dediščine. Poznavanje kulturne dediščine domačega kraja je tudi osnova za poznavanje slovenske kulturne dediščine. Učenci se tako pripravljajo na samostojno in odgovorno delo v družbi, se zadevajo okolice in vse kar se dogaja okoli njih, sodelujejo v kraju, prispevajo k razvoju okolice - domačega kraja ter poskušajo razumeti preteklost iz perspektive ljudi, ki so živeli v preteklosti. Učenci pri predmetu Zgodovina v osnovnih in srednjih šolah "pridobijo znanje o slovenski kulturni dediščini in jo vrednotijo ter razvijajo zavest o slovenski narodni identiteti in državni pripadnosti;" vrednotijo kulturno dediščino v splošnem in nacionalnem okviru, se ozaveščajo o pomenu ohranjanja lastnih kulturnih tradicij in pridobivajo evropske kulturne in civilizacijske življenjske vrednote.Namen prispevka je prikazati vlogo in pomen lokalne zgodovine pri skupnih in izbirnih predmetih v osnovni in srednji šoli, še posebej pa izpostaviti vlogo lokalne zgodovine oz. zgodovine domačega kraja pri predmetu Zgodovina.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/26783
    • naslov
      • Lokalna zgodovina v učnih načrtih za osnovno in srednjo šolo
    • avtor
      • Danijela Trškan
    • soavtor
      • Dušan Nećak (ur.)
    • predmet
      • lokalna zgodovina
      • učni načrti za osnovno šolo
      • učni načrti za srednjo šolo
      • poučevanje lokalne zgodovine
      • local history
      • curricula primary school
      • curricula for secondary education
      • teaching local history
    • opis
      • "Če ne želimo, da bi morali učenci samo 'verjeti' učiteljevemu pripovedovanju zaradi njegove avtoritete in da bi zapustil zgodovinski pouk v njih le dolgočasen spomin na knjižno razlago zgodovinskih dogodkov, če hočemo, da bi preteklost zaživela pred njihovimi očmi v pravi podobi in da bi bil pouk zgodovine integriran v realnosti, potem je potrebno segati tudi po stvarnih dokazih in vidnih sledovih preteklosti... po zaslugi učiteljeve aktivnosti postanejo učenci na ta način sposobni, da opazujejo, kar je preteklost zapustila, in povezujejo 'malo zgodovino' svojega kraja z 'veliko zgodovino sveta' ...Poznavanje in razumevanje nastanka, vzrokov nastanka in razvoja domačega kraja prispeva k cenjenju lastne kulturne dediščine. Poznavanje kulturne dediščine domačega kraja je tudi osnova za poznavanje slovenske kulturne dediščine. Učenci se tako pripravljajo na samostojno in odgovorno delo v družbi, se zadevajo okolice in vse kar se dogaja okoli njih, sodelujejo v kraju, prispevajo k razvoju okolice - domačega kraja ter poskušajo razumeti preteklost iz perspektive ljudi, ki so živeli v preteklosti. Učenci pri predmetu Zgodovina v osnovnih in srednjih šolah "pridobijo znanje o slovenski kulturni dediščini in jo vrednotijo ter razvijajo zavest o slovenski narodni identiteti in državni pripadnosti;" vrednotijo kulturno dediščino v splošnem in nacionalnem okviru, se ozaveščajo o pomenu ohranjanja lastnih kulturnih tradicij in pridobivajo evropske kulturne in civilizacijske življenjske vrednote.Namen prispevka je prikazati vlogo in pomen lokalne zgodovine pri skupnih in izbirnih predmetih v osnovni in srednji šoli, še posebej pa izpostaviti vlogo lokalne zgodovine oz. zgodovine domačega kraja pri predmetu Zgodovina.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia : znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani ; 10
    • datum
      • 2005
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    Seznam literature v delu (14)
    StranAvtorNaslovVirKrajZaložbaLeto
    345Maréchal, PaulComment enseigner l'histoire locale et régionaleParisBibliothèque1956
    345Zgonik, MavricijZgodovina v sodobni šoliLjubljanaDZS1974
    345Weber, TomažNačrtovano (projektno) in celostno (integrirano) delo pri pouku zgodovine v razredu ali na terenu (muzeju, galeriji in arhivu)Zgodovina v šoli1994
    348Kristan, SilvoŠola v naraviRadovljicaDidakta1998
    349Trškan, DanijelaDružboslovne vsebine v šoli v naraviZbornik / I. strokovni posvet Didaktika v šoli v naravi, Tolmin, 4.-6. 11. 2004LjubljanaCenter šolskih in obšolskih dejavnosti2004
    352Strmčnik, FranceProblemski pouk v teoriji in praksiCenčič Mira, Cenčič Majda: Priročnik za spoznavno usmerjen poukLjubljanaMladinska knjiga2002
    353Davies Peter, idr.Enlivening secondary history : 40 classroom activities for teachers and pupilsLondon, New YorkRoutledge, Falmer Press2003
    353Fowler, SimonStarting out in local historyNewbury, BerkshireCountryside books2001
    353Davies, Julie ; Redmond, JasonCoordinating history across the primary school : The subject leader's handbookLondon, BristolFalmer Press1998
    354Stražar, StaneOb bregovih Bistrice : od Rodice do Duplice in Radomlje z okolicoRadomljeKrajevna skupnost Radomlje1988
    354Kerrigan, SonjaCreating a Community School Museum : Theory into PracticeInternational Journal of Historical Learning, Teaching and Research 2001, Volume 2
    354Trškan, DanijelaSodobno pisno preverjanje in ocenjevanje znanja pri zgodovini v srednji šoli na izbranih temah 20. stoletjaLjubljanaZavod Republike Slovenije za šolstvo2003
    356Otič, MartaPriročnik za učitelje družboslovja. ZgodovinaLjubljanaMladinska knjiga2000
    358Weber, TomažTeorija in praksa pouka zgodovine v osnovni šoliLjubljanaDZS1981