logo
POPISI

/

Literatura

/

Monografije

Prva svetovna vojna in slovenska likovna umetnost


Avtor(ji):Milček Komelj
Soavtor(ji):Peter Vodopivec (ur.), Katja Kleindienst (ur.)
Leto:2005
Založnik(i):Slovenska Matica, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Milček Komelj je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Velika_vojna_in_Slovenci_1914-1918_poplno.pdf
Velikost:55.62MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Ker simpozij o prvi svetovni vojni ni umetnostnozgodovinski in ker tematika doslej še ni bila celoviteje in izčrpneje osvetljena, začenjam svoj predvsem informativni panoramski prikaz o odmevih prve svetovne vojne v sočasni slovenski likovni umetnosti in o vlogi te vojne za našo poznejšo umetnost brez uvodnih razglabljanj kar z golimi dejstvi. Prva svetovna vojna se je najbolj neposredno dotaknila slovenske likovne umetnosti v razdiralnem smislu, saj so bili v okolici frontnih bojev na Goriškem uničeni številni arhitekturni spomeniki z likovno opremo, med najpomembnejšimi Quagliova baročna poslikava goriške stolnice, romarska cerkev iz 16. stoletja na Sveti gori ali kapucinska cerkev v Kostanjevici pri Gorici s svojo štukaturo, ki so jo pozneje rekonstruirali; zaradi tega razdejanja je skušal na novo začrtati urbanizem tega področja Maks Fabiani, ki je med letoma 1917 in 1922 vodil obnovo Posočja; tako kot že kdaj poprej v zgodovini pa so morale cerkve iz zaledja oddajati zaradi pretopitve v topove svoje zvonove in zato ob koncu vojne niso mogle »pozdraviti aleluje, ki se bliža«, kot je napisal Vladimir Levstik v Gadjem gnezdu, v katerem dominira mogočna podoba Kastelke kot materinski sinonim slovenske zemlje, ki ji je vojna pobrala sinove
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/26744
    • naslov
      • Prva svetovna vojna in slovenska likovna umetnost
    • avtor
      • Milček Komelj
    • soavtor
      • Peter Vodopivec (ur.)
      • Katja Kleindienst (ur.)
    • predmet
      • Slovenci
      • 1914-1918
      • prva svetovna vojna
      • kulturna zgodovina
      • likovna umetnost
      • Slovenes
      • 1914-1918
      • collection of scientific papers
      • World War I
      • cultural history
      • fine art
    • opis
      • Ker simpozij o prvi svetovni vojni ni umetnostnozgodovinski in ker tematika doslej še ni bila celoviteje in izčrpneje osvetljena, začenjam svoj predvsem informativni panoramski prikaz o odmevih prve svetovne vojne v sočasni slovenski likovni umetnosti in o vlogi te vojne za našo poznejšo umetnost brez uvodnih razglabljanj kar z golimi dejstvi. Prva svetovna vojna se je najbolj neposredno dotaknila slovenske likovne umetnosti v razdiralnem smislu, saj so bili v okolici frontnih bojev na Goriškem uničeni številni arhitekturni spomeniki z likovno opremo, med najpomembnejšimi Quagliova baročna poslikava goriške stolnice, romarska cerkev iz 16. stoletja na Sveti gori ali kapucinska cerkev v Kostanjevici pri Gorici s svojo štukaturo, ki so jo pozneje rekonstruirali; zaradi tega razdejanja je skušal na novo začrtati urbanizem tega področja Maks Fabiani, ki je med letoma 1917 in 1922 vodil obnovo Posočja; tako kot že kdaj poprej v zgodovini pa so morale cerkve iz zaledja oddajati zaradi pretopitve v topove svoje zvonove in zato ob koncu vojne niso mogle »pozdraviti aleluje, ki se bliža«, kot je napisal Vladimir Levstik v Gadjem gnezdu, v katerem dominira mogočna podoba Kastelke kot materinski sinonim slovenske zemlje, ki ji je vojna pobrala sinove
    • založnik
      • Slovenska Matica
    • datum
      • 2005
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd