logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Območje občin Litija in Šmartno pri Litiji med obema svetovnima vojnama


Soavtor(ji):Miha Preinfalk (odg. ur.), Manca Gašperšič (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Irena Ivančič Lebar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Kronika-2011_3.pdf
Velikost:110.65MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek poskuša podati splošen prikaz območja današnjih občin Litija in Šmartno pri Litiji med obema svetovnima vojnama. Območje je spadalo v okraj (od leta 1922 uradno imenovan srez) Litija, ki se je raztezal od Čemšeniške planine na severu do Laz pri Vidmu na jugu, na zahodu do Dolskega oziroma Laz, na vzhodu pa do Ključevice, vzhodno od Kuma. Po prvi svetovni vojni je okraj obsegal 41 občin, 11 na obravnavanem območju; po končani komasaciji leta 1937 pa 15 občin, 7 na obravnavanem območju. Na pretežno hribovitem svetu je od gospodarskih panog prevladovalo kmetijstvo, le na severu, kjer si je Sava vrezala strugo skozi Posavsko hribovje, sta se razvila industrija in rudarstvo. Zasluga za to gre predvsem železnici, leta 1849 speljani v soteski Save.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/24877
    • naslov
      • Območje občin Litija in Šmartno pri Litiji med obema svetovnima vojnama
      • Municipalities of Litija and Šmartno pri Litiji in the interwar period
    • ustvarjalec
      • Irena Ivančič Lebar
    • soavtor
      • Miha Preinfalk (odg. ur.)
      • Manca Gašperšič (prev.)
    • predmet
      • Občina Litija
      • okraj Litija
      • srez Litija
      • občina Šmartno pri Litiji
      • upravne spremembe med svetovnima vojnama
      • volitve
      • župani
      • gospodarstvo
      • komunalna infrastruktura
      • šolstvo
      • zdravstvo
      • kultura
      • šport
      • litijska župnija
      • Municipality of Litija
      • district of Litija
      • srez of Litija
      • Municipality of Šmartno pri Litiji
      • administrative changes in the interwar period
      • elections
      • mayors
      • economy
      • municipal infrastructure
      • educational system
      • health system
      • culture
      • sports
      • Parish of Litija
    • opis
      • Prispevek poskuša podati splošen prikaz območja današnjih občin Litija in Šmartno pri Litiji med obema svetovnima vojnama. Območje je spadalo v okraj (od leta 1922 uradno imenovan srez) Litija, ki se je raztezal od Čemšeniške planine na severu do Laz pri Vidmu na jugu, na zahodu do Dolskega oziroma Laz, na vzhodu pa do Ključevice, vzhodno od Kuma. Po prvi svetovni vojni je okraj obsegal 41 občin, 11 na obravnavanem območju; po končani komasaciji leta 1937 pa 15 občin, 7 na obravnavanem območju. Na pretežno hribovitem svetu je od gospodarskih panog prevladovalo kmetijstvo, le na severu, kjer si je Sava vrezala strugo skozi Posavsko hribovje, sta se razvila industrija in rudarstvo. Zasluga za to gre predvsem železnici, leta 1849 speljani v soteski Save.
      • The paper aims to provide a general overview of the area of the present-day municipalities of Litija and Šmartno pri Litiji between the world wars. The area concerned belonged to the district (since 1922 officially named Srez) of Litija, which stretched from the Čemšenica Mountain in the north to Laze pri Vidmu in the south, and from Dolsko or Laze in the west to Ključevica east of Kum in the east. After World War I the district comprised forty-one municipalities, eleven in the area concerned. However, following the consolidation of municipalities in 1937, the area encompassed altogether fifteen municipalities, seven in the area under discussion. The prevailing economic activity in the predominantly mountainous terrain was farming; only the area in the north, where the Sava River dug its bed through the Posavje Mountains, saw the development of industry and mining. The factor that largely contributed to the industrial development was the advent of the railway, which was built in the Sava River gorge.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd