logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Gotske freske v Podpeči pod Skalo - njihov umetnostni značaj in oris restavratorskih posegov


Soavtor(ji):Miha Preinfalk (odg. ur.), Manca Gašperšič (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorjev Robert Peskar, Modest Erbežnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Kronika-2011_3.pdf
Velikost:110.65MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek obravnava umetnostni značaj gotskih fresk v nekdanji grajski kapeli sv. Pavla v Podpeči pod Skalo in kratek oris konservatorsko-restavratorskih posegov. Najstarejša plast fresk iz let 1390-1395 se veže na naročništvo Henrika Galla in njegove žene Elizabete, ki sta kot posestnika gradu Gallenstein leta 1390 ustanovila beneficij. Freske so se ohranile na severni in južni steni ladje, zahodni steni slavoloka in na poševnih stranicah prezbiterija in slogovno sodijo v okvir t. i. mednarodnega gotskega sloga. Druga obsežna poslikava, po kateri je avtor t. i. Podpeški mojster dobil zasilno ime, je nastala po naročilu duhovnika Henrika Apfaltrerja v prvem desetletju 16. stoletja in je zajela predvsem notranjščino prezbiterija in obok. Prizor Evharističnega Kristusa med Marijo in sv. Janezom Krstnikom na severni steni prezbiterija je nastal že v zadnji tretjini 15. stoletja, donatorska slika v ladji in dva svetnika pa leta 1539.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/24867
    • naslov
      • Gotske freske v Podpeči pod Skalo - njihov umetnostni značaj in oris restavratorskih posegov
      • Gothic frescoes at Podpeč pod Skalo - their artistic character and a depiction of restoration interventions
    • ustvarjalec
      • Robert Peskar
      • Modest Erbežnik
    • soavtor
      • Miha Preinfalk (odg. ur.)
      • Manca Gašperšič (prev.)
    • predmet
      • ustanovitev beneficija
      • Henrik Gall
      • stavbna zgodovina
      • grajska kapela
      • gotske freske
      • grad Gallenstein
      • Podpeški mojster
      • Henrik Apfaltrer
      • konservatorsko-restavratorski posegi
      • Evharistični Kristus
      • sv. Vital mučenec
      • Establishment of the benefice
      • Heinrich Gall
      • architectural history
      • castle chapel
      • Gothic frescoes
      • Gallenstein Castle
      • Master of Podpeč
      • Heinrich Apfaltrer
      • conservation and restoration interventions
      • Eucharist Christ
      • St. Vitalis the Martyr
    • opis
      • Prispevek obravnava umetnostni značaj gotskih fresk v nekdanji grajski kapeli sv. Pavla v Podpeči pod Skalo in kratek oris konservatorsko-restavratorskih posegov. Najstarejša plast fresk iz let 1390-1395 se veže na naročništvo Henrika Galla in njegove žene Elizabete, ki sta kot posestnika gradu Gallenstein leta 1390 ustanovila beneficij. Freske so se ohranile na severni in južni steni ladje, zahodni steni slavoloka in na poševnih stranicah prezbiterija in slogovno sodijo v okvir t. i. mednarodnega gotskega sloga. Druga obsežna poslikava, po kateri je avtor t. i. Podpeški mojster dobil zasilno ime, je nastala po naročilu duhovnika Henrika Apfaltrerja v prvem desetletju 16. stoletja in je zajela predvsem notranjščino prezbiterija in obok. Prizor Evharističnega Kristusa med Marijo in sv. Janezom Krstnikom na severni steni prezbiterija je nastal že v zadnji tretjini 15. stoletja, donatorska slika v ladji in dva svetnika pa leta 1539.
      • The paper deals with the artistic character of Gothic frescoes in the former castle chapel of St. Paul at Podpeč pod Skalo and provides a short depiction of conservation and restoration interventions. The oldest layer of frescoes dating back to 1390-1395 was produced to the order of Heinrich Gall and his wife Elisabeth, who as the owners of the Gallenstein Castle founded the benefice. Preserved frescoes are on the northern and southern wall of the nave as well as on the western wall of the vault and on the diagonal sides of the presbytery. Stylistically, all the above frescoes fall within the category of the so-called international Gothic style. Another extensive painting which earned its author the name ≫Master of Podpeč≪ was produced to the order of the castle chaplain Heinrich Apfaltrer in the first decade of the 16th century and covered in particular the walls of the presbytery and the vault. The scene of the Eucharist Christ between Mary and St. John the Baptist on the northern wall of the presbytery was produced as early as the last third of the 15th century. The painting of the donors and two saints dates back to 1539.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd