logo
POPISI

/

Serijske publikacije

/

Zgodovinski časopis

Šolanje, vzgoja in izobrazba duhovnikov ljubljanske škofije pred tridentinskim koncilom


Soavtor(ji):Vasilij Melik (odg. ur.)
Leto:1998
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:ZGODOVINSKI_CASOPIS_LETO_1998_LETNIK_52_STEVILKA_4.pdf
Velikost:7.41MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
V članku je najprej govor o znanju, potrebnem za prejem posvečenja, in o šolah na Kranjskem, kjer je bilo moč dobiti elementarno izobrazbo. Izrecne pozornosti je deležno vprašanje o vzgojno-izobraževalnem središču škofije. Sledi analiza deleža duhovnikov, vpisanih na univerzo, in duhovnikov z akademsko izobrazbo - vzorčno skupino sestavlja 172 oseb. Rezultati analize ne odstopajo opazneje od ugotovitev za srednje in zahodnoevropski prostor. Poseben razdelek je namenjen knjigam kot sredstvu neformalnega širjenja izobrazbe. Na relativnost sodb o (ne)izobraženosti duhovnikov, ki so jih zlasti proti koncu obravnavane dobe zaznamovala verska nasprotja, opozarja zadnji del razprave.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/15008
    • naslov
      • Šolanje, vzgoja in izobrazba duhovnikov ljubljanske škofije pred tridentinskim koncilom
      • Schooling, Upbringing, and Education of Ljubljana Diocese Priests Before the Council of Trient
    • avtor
      • Lilijana Žnidaršič
    • soavtor
      • Vasilij Melik (odg. ur.)
    • predmet
      • duhovniki
      • vzgoja
      • izobraževanje
      • škofije
      • Ljubljana
    • opis
      • The author first writes about the knowledge necessary for ordination, about the schools in Camiola in which it was possible to obtain elementary education, and especially about the educational center of the diocese. This is followed by an analysis of the percentage of priests enrolled in the universitv, and the ones with academic education; the sample group consists of 172 persons. The results of this analysis do not differ significantly from the results pertaining to Central and Westem Europe. A special chapter is dedicated to books as the means of spreading education in an informal manner, while the last chapter stresses the relativity of judgements about the (poor) education of priests; especially toward the end of the period dealt with in the article these judgements tended to be tinted by religous conflicts.
      • V članku je najprej govor o znanju, potrebnem za prejem posvečenja, in o šolah na Kranjskem, kjer je bilo moč dobiti elementarno izobrazbo. Izrecne pozornosti je deležno vprašanje o vzgojno-izobraževalnem središču škofije. Sledi analiza deleža duhovnikov, vpisanih na univerzo, in duhovnikov z akademsko izobrazbo - vzorčno skupino sestavlja 172 oseb. Rezultati analize ne odstopajo opazneje od ugotovitev za srednje in zahodnoevropski prostor. Poseben razdelek je namenjen knjigam kot sredstvu neformalnega širjenja izobrazbe. Na relativnost sodb o (ne)izobraženosti duhovnikov, ki so jih zlasti proti koncu obravnavane dobe zaznamovala verska nasprotja, opozarja zadnji del razprave.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 1998
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd