Obnova in razvoj šolstva v Mariboru med letoma 1945 in 1951

Avtor(ji): Maček, Jure
Jezik: slovenski
Vrsta gradiva: Besedilo
Leto: 2001
Založnik(i): Arhivsko društvo Slovenije, Ljubljana
Soavtor(ji): Andrej Nared (odgovorni urednik)


  • Podroben opis

    V prispevku je predstavljen razvoj šolstva v Mariboru med letoma 1945 in 1951. Za to obdobje so značilne stalne spremembe, novosti ter želja izgraditi šolski sistem po meri novih oblasti. Takoj po končani drugi svetovni vojni so se meščanske šole preoblikovale v nižje gimnazije. Nova oblast se je načeloma zavzemala za večjo dostopnost izobraževanja vsem slojem prebivalstva. Ukrepi, ki naj bi to zagotovili, pa so hkrati povzročili padec kakovosti izobraževanja. Leta 1946 je bila uvedena sedemletna šolska obveznost, ki je pomenila nazadovanje, saj je v Sloveniji že bila uveljavljena osemletna šolska obveznost. Z začetkom šolskega leta 1947/48 se je začelo postopno uvajanje sedemletk, ki pa niso zaživele in upravičile svoje vloge. Zato so se v šolskem letu 1950/51 preoblikovale v nižje gimnazije, kar je pomenilo ponovno uvajanje osemletnega obveznega šolanja.


  • Vsi metapodatki
    • dcterms:identifier http://hdl.handle.net/11686/9843
    • dcterms:title
      • Obnova in razvoj šolstva v Mariboru med letoma 1945 in 1951
    • dcterms:creator
      • Jure Maček
    • dcterms:subject
      • šolstvo
      • izobraževanje
      • Maribor
      • 1945/1951
      • education
      • Maribor
      • 1945-1951
    • dcterms:abstract
      • The article deals with the development of the education system in Maribor from 1945 to 1951. The period is characterised by constant alterations and the introduction of novelties in the field of education, and the continuing efforts to organise an educational system according to the wishes of the new authorities. Immediately after the Second World War ended, the four-year lower secondary schools were transformed into lower grammar schools. In principle, the new authorities strove to make education more accessible to all strata of the population. At the same time, however, the measures intended to enable the easier implementation of this policy caused a decrease in the general quality of education. The seven-year compulsory schooling introduced in 1946 throughout Yugoslavia, was, in effect, a step back in the field of education in Slovenia, where eight-year compulsory schooling had already been the established rule. The gradual introduction of seven-year compulsory education began in the school year of 1947/48, but was never put completely into practice and failed to fulfil its planned purpose. As a result, the seven-year schools were transformed in 1950/51 into lower grammar schools. This meant that the eight-year compulsory schools were introduced once again.

      • V prispevku je predstavljen razvoj šolstva v Mariboru med letoma 1945 in 1951. Za to obdobje so značilne stalne spremembe, novosti ter želja izgraditi šolski sistem po meri novih oblasti. Takoj po končani drugi svetovni vojni so se meščanske šole preoblikovale v nižje gimnazije. Nova oblast se je načeloma zavzemala za večjo dostopnost izobraževanja vsem slojem prebivalstva. Ukrepi, ki naj bi to zagotovili, pa so hkrati povzročili padec kakovosti izobraževanja. Leta 1946 je bila uvedena sedemletna šolska obveznost, ki je pomenila nazadovanje, saj je v Sloveniji že bila uveljavljena osemletna šolska obveznost. Z začetkom šolskega leta 1947/48 se je začelo postopno uvajanje sedemletk, ki pa niso zaživele in upravičile svoje vloge. Zato so se v šolskem letu 1950/51 preoblikovale v nižje gimnazije, kar je pomenilo ponovno uvajanje osemletnega obveznega šolanja.

    • dcterms:publisher
      • Arhivsko društvo Slovenije, Ljubljana
    • dcterms:contributor
      • Andrej Nared (odgovorni urednik)
    • dcterms:type
      • Text
    • dcterms:source
      • SISTORY:ID:707
    • dcterms:language
      • slv
    • dcterms:isPartOf