Leta 1927 je ob začetku svojega dolgoletnega slikarskega delovanja na Primorskem Tone Kralj (1900—1975) poslikal
župnijsko cerkev v Volčah pri Tolminu. Med duhovniki, ki so pripadali mladokatoliškemu krogu, je bil navdušeno sprejet,
višja oz. starejša duhovščina pa ga je v svojem nerazumevanju modernejših smeri v umetnosti, ki so se kakorkoli razlikovale
od tradicionalnega realizma, v celoti zavrnila. Tržaška Edinost je marca 1928 objavila anonimen članek, ki je napadel
Kralja. Avtor ostaja vse do danes nerazkrit, arhivsko gradivo pa kaže, da je članek napisal goriški nadškof Frančišek
Borgia Sedej (1854—1931); pri tem pa se je oprl na strokovno mnenje ljubljanskega škofijskega kanclerja in umetnostnega
Zgodovinarja Josipa Dostala (1872—1954), konservativnega zagovornika presoje cerkvene umetnosti po merilih, utemeljenih
še v 19. stoletju.