logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Razprave in gradivo

»Ampak to pa lahko pohvalimo, da je o miru in ljubezni spregovoril mohamedan«

Mobilizacija obmejnega orientalizma proti gradnji džamije v Ljubljani

Avtor(ji):Špela Kalčić
Soavtor(ji):Boris Jesih (odg. ur.), Mitja Žagar (gl. ur.)
Leto:2006
Založnik(i):Inštitut za narodnostna vprašanja, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Datoteke (1)
Ime:Razprave_in_gradiva-48-49.pdf
Velikost:1.95MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Diskurzi, ki so se v preteklih nekaj letih v Sloveniji pojavili v zvezi s postavitvijo Islamskega verskega in kulturnega centra (IVKC) v Ljubljani, so uspešno izkoriščali mite obmejnega orientalizma (Gingrich 1998) o turških vpadih na teritorij današnje Slovenije v srednjem veku. V teh diskurzih se je slovenske muslimane pogosto kratkomalo izenačevalo s srednjeveškimi Turki ali pa se jim je pripisovalo domnevno dokazane okrutne lastnosti, ki naj bi jih izpričali že njihovi domnevni srednjeveški predniki . Naracije o muslimanih in Turkih so sprožili politiki, podprli so jih mediji, vanje pa so posegli ljudje najrazličnejših provenienc, od državnih funkcionarjev, predstavnikov rimskokatoliške cerkve, teologov, intelektualcev do občanov, ki so debate spremljali in se jih tudi udeleževali preko medijev. Pričujoči članek analizira rabe mitov obmejnega orientalizma, ki so jih v mobilizaciji proti gradnji džamije v Ljubljani izrabljali različni nacionalistični in islamofobni akterji in tako konstruirali Drugost slovenskih muslimanov.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/4979
    • naslov
      • »Ampak to pa lahko pohvalimo, da je o miru in ljubezni spregovoril mohamedan«
      • Mobilizacija obmejnega orientalizma proti gradnji džamije v Ljubljani
      • Alas it is commendable that a mohammadan spoke about peace and love
      • Mobilisation of frontier orientalism against the construction of a mosque in Ljubljana
    • ustvarjalec
      • Špela Kalčić
    • soavtor
      • Boris Jesih (odg. ur.)
      • Mitja Žagar (gl. ur.)
    • predmet
      • slovenski muslimani
      • islamofobija
      • ksenofobija
      • obmejni orientalizem
      • džamija
      • Moslems
      • Slovenia
      • islamophobia
      • xenophobia
      • border orientalism
      • mosque
    • opis
      • Discourses having appeared during the past few years in Slovenia in connection with the establishing of the Islamic religious and cultural center in Ljubljana, were successfully based upon the myths of the border orientalism (Gingrich 1998) about the Turkish raids into the territory of the present Slovenia in the Middle Ages. In these discourses, the Moslems in Slovenia were often simply equalled to medieval Turks , or they were attributed alleged cruelty, characteristic of their supposed medieval ancestors . Tales about Moslems and Turks were triggered by politicians, supported by media, and discussed by people from different ranks, from state officials, representatives of the Roman Catholic church, theologists, intellectuals to citizens, who took part in these discussions through media. The present article analyzes the use of myths of border orientalism, which were abused by different nationalis and islamophobic actors in the mobilization against the building of a mosque in Ljubljana, thus contributing to the construct of Otherness of Moslems in Slovenia.
      • Diskurzi, ki so se v preteklih nekaj letih v Sloveniji pojavili v zvezi s postavitvijo Islamskega verskega in kulturnega centra (IVKC) v Ljubljani, so uspešno izkoriščali mite obmejnega orientalizma (Gingrich 1998) o turških vpadih na teritorij današnje Slovenije v srednjem veku. V teh diskurzih se je slovenske muslimane pogosto kratkomalo izenačevalo s srednjeveškimi Turki ali pa se jim je pripisovalo domnevno dokazane okrutne lastnosti, ki naj bi jih izpričali že njihovi domnevni srednjeveški predniki . Naracije o muslimanih in Turkih so sprožili politiki, podprli so jih mediji, vanje pa so posegli ljudje najrazličnejših provenienc, od državnih funkcionarjev, predstavnikov rimskokatoliške cerkve, teologov, intelektualcev do občanov, ki so debate spremljali in se jih tudi udeleževali preko medijev. Pričujoči članek analizira rabe mitov obmejnega orientalizma, ki so jih v mobilizaciji proti gradnji džamije v Ljubljani izrabljali različni nacionalistični in islamofobni akterji in tako konstruirali Drugost slovenskih muslimanov.
    • založnik
      • Inštitut za narodnostna vprašanja
    • datum
      • 2006
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd