logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Rečni prehod struge Save pri Tacnu pod Šmarno goro


Avtor(ji):Jurij Šilc
Soavtor(ji):Aleš Gabrič (odg. ur.)
Leto:2003
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Jurij Šilc je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Kronika-2003-3.pdf
Velikost:47.27MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis

Avtor predstavlja 800-letno zgodovino rečnega prehoda na reki Savi pod Šmarno goro. Okoli leta1200 so zgradili gradiščani s Planine pri Sevnici na tem mestu brod, ki je bil ob koncu 13. stoletja prodanljubljanski patricijki Marsi Porger in je kasneje prišel v last smledniških graščakov. Leta 1844 je baronLazarini na tem mestu zgradil lesen most in za prečkanje reke pobiral nadležno mostnino. V jeseni 1907je narasla reka delno porušila most. Okrajni cestni odbor je most odkupil in ob pomoči države in deželena tem mestu postavil nov železni most. Ob 80-letnici cesarja Franca Jožela I. je bil most slovesno izročenv uporabo. Svojemu namenu je služil nadaljnjih 70 let dokler se ni 1978 umaknil sedanjemu železobetonskemumostu.

Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/4338
    • naslov
      • Rečni prehod struge Save pri Tacnu pod Šmarno goro
      • The crossing of the Sava riverbed at Tacen under Šmarna gora
    • ustvarjalec
      • Jurij Šilc
    • soavtor
      • Aleš Gabrič (odg. ur.)
    • predmet
      • rečni prehod broct most Sava/ Tacen
      • brod
      • most
      • Sava
      • Tacen
      • River crossing
      • ferry
      • bridge
      • Sava
      • Tacen
    • opis
      • The author presents the 800-years history of the crossing of the river of Sava under Šmarna gora. Around the year 1200, the inhabitants of Planina near Sevnica built at that place a ferry, which was at the end of the 13th century sold to the Ljubljana patrician Marsa Porgar and later became the property of the lords of the Smlednik castle. In 1844 baron Lazarini built on the spot a wooden bridge and collected bridge toll for crossing the river. In autumn 1907, the risen river partly demolished the bridge. The district road committee bought off the bridge and with the help of the state and province built on the same place a new iron bridge. At the eightieth anniversary of the emperor Francis Joseph I., the bridge was opened for use. It served its purpose for nearly 70 years, until it was withdrawn in 1978 for the present ferroconcrete bridge.
      • Avtor predstavlja 800-letno zgodovino rečnega prehoda na reki Savi pod Šmarno goro. Okoli leta1200 so zgradili gradiščani s Planine pri Sevnici na tem mestu brod, ki je bil ob koncu 13. stoletja prodanljubljanski patricijki Marsi Porger in je kasneje prišel v last smledniških graščakov. Leta 1844 je baronLazarini na tem mestu zgradil lesen most in za prečkanje reke pobiral nadležno mostnino. V jeseni 1907je narasla reka delno porušila most. Okrajni cestni odbor je most odkupil in ob pomoči države in deželena tem mestu postavil nov železni most. Ob 80-letnici cesarja Franca Jožela I. je bil most slovesno izročenv uporabo. Svojemu namenu je služil nadaljnjih 70 let dokler se ni 1978 umaknil sedanjemu železobetonskemumostu.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2003
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd