logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino

Popotništvo in popotniki v Ljubljani od 16. do 19. stoletja


Soavtor(ji):Aleš Gabrič (odg. ur.)
Leto:2002
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Nataša Budna Kodrič je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Kronika-2002-3-rezano.pdf
Velikost:31.00MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Na začetku obravnavanega obdobja je bilo potovanje še zelo podobno srednjeveškemu. Prevozna sredstva, prenočišča, nevarnosti na poti - vse je bilo še tako kot nekaj stoletij pred tem. Do 18. stolelja, ko so začeli urejati ceste, so popotniki v glavnem pešačili in jezdili. Z razvojem poti se je uveljavila poštna kočija, pošta je imela do uvedbe železnice monopol nad prevozom potnikov. V Ljubljani so prihajali vsakovrstni popotniki od trgovcev in obrtnikov do "filozofskih popotnikov" (Angležev) in avanturistov, od konca 19. stoletja tudi že turisti. Mnogi od njih so zapustili svoje spomine, potopise jn druge zapise, v katerih so opisali podobo Ljubljane, njene prebivalce, dogodke.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/4259
    • naslov
      • Popotništvo in popotniki v Ljubljani od 16. do 19. stoletja
      • Travelling and travellers in Ljubljana from the 16th to the 19th centuries
    • ustvarjalec
      • Nataša Budna Kodrič
    • soavtor
      • Aleš Gabrič (odg. ur.)
    • predmet
      • Ljubljana
      • popotniki
      • popotovanja
      • potopisi
      • Ljubljana
      • travellers
      • travelling
      • travel diaries
    • opis
      • At the beginning of the discussed period travelling was much similar to the medieval one. Means of transport, lodgings for the night, dangers along the journeys - all was the same as some centuries before that time. Until the 18th century, when they began building roads, travellers mainly walked and rode. With the development of roads the postal coach came into use; until the introduction of the railway the post held monopoly over transport of passengers. All kinds of travellers were coming to Ljubljana, from tradesmen craftsmen to "philosophical travellers" (the English), and adventurers, from the 18th century on already tourists. Many of them left their memoirs, travel diaries and other notes, in which they described the image of Ljubljana, its inhabitants, events.
      • Na začetku obravnavanega obdobja je bilo potovanje še zelo podobno srednjeveškemu. Prevozna sredstva, prenočišča, nevarnosti na poti - vse je bilo še tako kot nekaj stoletij pred tem. Do 18. stolelja, ko so začeli urejati ceste, so popotniki v glavnem pešačili in jezdili. Z razvojem poti se je uveljavila poštna kočija, pošta je imela do uvedbe železnice monopol nad prevozom potnikov. V Ljubljani so prihajali vsakovrstni popotniki od trgovcev in obrtnikov do "filozofskih popotnikov" (Angležev) in avanturistov, od konca 19. stoletja tudi že turisti. Mnogi od njih so zapustili svoje spomine, potopise jn druge zapise, v katerih so opisali podobo Ljubljane, njene prebivalce, dogodke.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
    • datum
      • 2002
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd