Habitus gledališčnika v 19. stoletju : življenje slovenskih gledaliških ustvarjalcev med diletantstvom in profesionalizmom

Avtor(ji): Hočevar, Mia
Jezik: slovenski
Vrsta gradiva: Besedilo
Leto: 2018
Založnik(i): Univerza v Ljubljani; Filozofska fakulteta, Ljubljana
Soavtor(ji): Irena Selišnik (mentor)


  • Vsi metapodatki
    • dcterms:identifier http://hdl.handle.net/11686/40480
    • dcterms:title
      • Habitus gledališčnika v 19. stoletju : življenje slovenskih gledaliških ustvarjalcev med diletantstvom in profesionalizmom
    • dcterms:alternative
      • The habitus of a theatrical in the 19h century: The life of Slovenian theatre creators in the period between the dilettantism and professionalism
    • dcterms:creator
      • Mia Hočevar
    • dcterms:subject
      • gledališče
      • 19. stoletje
      • slovenski igralci
      • habitus
      • življenjski slog
      • theatre
      • 19th Century
      • Slevene theatre actors
      • habitus
      • lifestyle
    • dcterms:abstract
      • Diplomska naloga želi predstaviti habitus gledališčnika na Slovenskem v 19. stoletju. 19. stoletje je namreč čas razvoja diletantskega gledališča na Slovenskem, ki je postopno težilo k profesionalizaciji. S pomočjo Bourdieujevega koncepta habitusa poskuša diploma osvetlili življenje slovenskih igralcev in ostalih gledaliških ustvarjalcev ter nam prikazati njihov vsakdan, ki ga opredeljujejo njihove navade, prakse, prepričanja in okus. Ker je bilo življenje gledališčnikov v 19. stoletju javnosti nerazumljeno in nekonvencionalno, se naloga dotakne tudi odnosa javnosti do gledališčnikov, ki je v veliki meri sooblikoval krojenje njihovega habitusa. Diplomska naloga tako predstavlja enega prvih poskusov prikaza gledališkega habitusa, ki je bil do sedaj v slovenski strokovni literaturi zanemarjen
      • In this thesis I wish to present the habitus of a theatrical in Slovenian lands in the 19th century. The 19th century was the time of development and gradual professionalization of the dilettante theatre in Slovenian lands. With the help of Bourdieu's concept of the habitus, this thesis tries to shed light in the lives of Slovenian actors and other theatre creators and portray their everyday life, characterised by their habits, practices, beliefs and tastes. Because the life style of theatricals was unconventional and misunderstood, this thesis also touches upon the 19th century's public's attitudes towards them, which greatly impacted the shaping of their habitus. With that, this thesis is one of the first attempts of displaying the theatrical habitus, which has so far been neglected in Slovenian literature.
    • dcterms:publisher
      • Univerza v Ljubljani; Filozofska fakulteta, Ljubljana
    • dcterms:contributor
      • Irena Selišnik (mentor)
    • dcterms:date
      • 2018-01-01
    • dcterms:type
      • Text
    • dcterms:language
      • slv