Diplomsko delo skuša osvetliti, kako so na tridesetletno vojno v tako imenovanem Svetem Rimskem cesarstvu nemške narodnosti gledali njeni sodobniki v vojvodini Kranjski. Dežele spopadi te vojne sicer niso nikoli neposredno prizadeli, vendar je vojvodina na skrajnem jugu cesarstva pripadala kompleksu habsburških dednih dežel, ki je svoji dinastiji s plačevanjem davkov omogočil angažma na bojiščih. Po končani vojni so se dedne dežele ob uvedbi absolutizma začele vedno bolj povezovati in končno je iz kompleksa habsburških dednih dežel nastala avstrijska država. Čas pred in med vojno je na Kranjskem pomembno zaznamovala še protireformacija, ki je v habsburških deželah nekoliko zaostajala za teritoriji v osrčju cesarstva, ter uvajanje absolutizma, ki je naredilo konec stanovsko-dinastičnemu dualizmu. Napredovanje obeh procesov, tako protireformacije kot tudi uvajanja absolutizma, je bilo odvisno od razmer na evropskih bojiščih. Tako je cesar Ferdinand II. izkoristil zmago nad Dansko in stanovom cesarstva vsilil restitucijski edikt, češkim deželam prenovljen deželni red in absolutizem, notranjeavstrijskim deželam pa izgon protestantskega plemstva.Delo kranjski pogled na evropsko dogajanje prve polovice 17. stoletja predstavlja na podlagi štirih virov. V prvem poglavju sta kratko predstavljeni tridesetletna vojna in vojvodina Kranjska. Drugo poglavje predstavlja pogled na vojno jezuitov ljubljanskega kolegija. Kot vir je služil letopis Družbe Jezusove Historia annua. Tretje poglavje obravnava delovanje ljubljanskega knezoškofa Tomaža Hrena, vodje protireformacije na Kranjskem in notranjeavstrijskega namestnika ob izbruhu tridesetletne vojne. Njegov pogled na vojno je orisan na podlagi koledarskih zapiskov. Na to temo se navezuje še podpoglavje o apostolski vizitaciji Siksta Carcana. Na osnovi dekretov Carcanove vizitacije je predstavljen potek protireformacije v zaledju tridesetletne vojne. V zadnjem, četrtem poglavju so predstavljene omembe vojne v Slavi vojvodine Kranjske (1689), ki sta jo napisala Janez Vajkard Valvasor in Erasmus Francisci. Njena zanimivost je mešanje katoliških in protestantskih vplivov.