logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Šolska reforma 1953-1963


Avtor(ji):Aleš Gabrič
Leto:2006
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Zbirka Razpoznavanja = Recognitiones ; 3
Identifikator:COBISS.SI-ID 230003968
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Aleš Gabrič je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Solska reforma.pdf
Velikost:889.30KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Šolstvo na Slovenskem oziroma v celotni Jugoslaviji se je v prvih povojnih letih razvijalo pod močnim vplivom širših družbenopolitičnih razmer. Zaradi monopolnega položaja komunistične partije v državi je bilo tudi šolstvo podvrženo ideologizaciji, po drugi strani pa so načrtovane želje po še temeljitejšem poseganju in reformiranju celotnega šolstva preprečevale slabe gospodarske razmere v državi zaradi vojne in zaradi pretiranega investiranja v razvoj težke industrije, saj v takšnem gospodarskem načrtovanju ni bilo veliko prostora za investicije v terciarne dejavnosti. Državna oblast je začela opuščati posnemanje sovjetskega boljševističnega družbenega modela po t.im. informbirojevskem sporu leta 1948, ko je zaradi navezovanja stikov z zahodnimi velesilami opustila dotedanjo totalitarno ortodoksno komunistično politiko.
Metapodatki (14)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/1558
    • naslov
      • Šolska reforma 1953-1963
    • ustvarjalec
      • Aleš Gabrič
    • predmet
      • šolske reforme
      • socializem
      • politika
      • Univerza
      • Slovenija
      • education system reform
      • socialism
      • politics
      • Universty
      • Slovenia
    • opis
      • Šolstvo na Slovenskem oziroma v celotni Jugoslaviji se je v prvih povojnih letih razvijalo pod močnim vplivom širših družbenopolitičnih razmer. Zaradi monopolnega položaja komunistične partije v državi je bilo tudi šolstvo podvrženo ideologizaciji, po drugi strani pa so načrtovane želje po še temeljitejšem poseganju in reformiranju celotnega šolstva preprečevale slabe gospodarske razmere v državi zaradi vojne in zaradi pretiranega investiranja v razvoj težke industrije, saj v takšnem gospodarskem načrtovanju ni bilo veliko prostora za investicije v terciarne dejavnosti. Državna oblast je začela opuščati posnemanje sovjetskega boljševističnega družbenega modela po t.im. informbirojevskem sporu leta 1948, ko je zaradi navezovanja stikov z zahodnimi velesilami opustila dotedanjo totalitarno ortodoksno komunistično politiko.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • zbirka
      • Zbirka Razpoznavanja = Recognitiones ; 3
    • datum
      • 2006
    • tip
      • besedilo
    • identifikator
      • COBISS.SI-ID 230003968
    • jezik
      • Slovenščina
    • pokritost
      • pokritost: Slovenija, 1953-1963
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd
    • datotečni vir