logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Zgodovina v šoli

Poletje 1991 "na kmetih" : odmevi slovenske osamosvojitve v časopisu Kmečki glas v luči aktualnih dogodkov, kmetovanja in agrarne politike ter uporaba časopisa pri pouku zgodovine v srednji šoli


Avtor(ji):Tina Štupar
Soavtor(ji):Vilma Brodnik (odg. ur.), Tine Logar (lekt.)
Leto:2016
Založnik(i):Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Tina Štupar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Zgodovina_v_soli-2016-24-3-4.pdf
Velikost:8.95MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Uporaba pisnih virov, zlasti časopisnih člankov, je lahko zelo vznemirljiva in dinamična metoda, ki jo lahko učitelj uporabi pri pouku. Ker je časopis zelo neposreden vir in izraža resničnost, kot je dejansko bila, pušča tudi odprte možnosti za interpretacijo in ustvarjanje lastnega znanja. Časopis je dokumentarni pisni vir, ki ga je treba za uporabo pri pouku prilagoditi. Izbor gradiva je ključen, saj le z ustreznim izbranimi časopisnimi članki učence spodbudimo k delu in jim nudimo zanimivo učno izkušnjo. Pri pouku lahko preučujemo le en članek z različnih vidikov ali pa obravnavamo več tematsko sorodnih člankov. Pred začetkom dela s časopisnimi članki je nujno, da učenci poznajo zgodovinske okoliščine in da imajo zadostno znanje o preučevani temi. Metoda dela s časopisi je predstavljena na primeru dela s časopisom Kmečki glas, ki je namenjen kmetovalcem že vse od svoje prve številke leta 1943. Z njegovo pomočjo smo utrjevali temo osamosvojitve Slovenije. Učna ura je tako sestavljena iz uvodne motivacije, glavnega dela, pri katerem učenci delajo samostojno po skupinah in nato poročajo o dobljenih rezultatih, ter zaključka, kjer učitelj za razbremenitev uporabi metodo »if history«. S pravilnim pristopom je lahko metoda dela s časopisi imenitna in zaželena pri pouku zgodovine.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/38281
    • naslov
      • Poletje 1991 "na kmetih" : odmevi slovenske osamosvojitve v časopisu Kmečki glas v luči aktualnih dogodkov, kmetovanja in agrarne politike ter uporaba časopisa pri pouku zgodovine v srednji šoli
      • Summer of 1991 “on the farm”: Reactions to Slovenia's attainment of independence in the Kmečki glas newspaper in light of current events, farming, and the agrarian policy, and the use of the newspaper in secondary school history lessons
    • ustvarjalec
      • Tina Štupar
    • soavtor
      • Vilma Brodnik (odg. ur.)
      • Tine Logar (lekt.)
    • predmet
      • zgodovina
      • osamosvojitev
      • Slovenija
      • 1991
      • učne metode
      • srednje šole
      • history
      • independence
      • Slovenia
      • 1991
      • teaching methods
      • middle schools
    • opis
      • Uporaba pisnih virov, zlasti časopisnih člankov, je lahko zelo vznemirljiva in dinamična metoda, ki jo lahko učitelj uporabi pri pouku. Ker je časopis zelo neposreden vir in izraža resničnost, kot je dejansko bila, pušča tudi odprte možnosti za interpretacijo in ustvarjanje lastnega znanja. Časopis je dokumentarni pisni vir, ki ga je treba za uporabo pri pouku prilagoditi. Izbor gradiva je ključen, saj le z ustreznim izbranimi časopisnimi članki učence spodbudimo k delu in jim nudimo zanimivo učno izkušnjo. Pri pouku lahko preučujemo le en članek z različnih vidikov ali pa obravnavamo več tematsko sorodnih člankov. Pred začetkom dela s časopisnimi članki je nujno, da učenci poznajo zgodovinske okoliščine in da imajo zadostno znanje o preučevani temi. Metoda dela s časopisi je predstavljena na primeru dela s časopisom Kmečki glas, ki je namenjen kmetovalcem že vse od svoje prve številke leta 1943. Z njegovo pomočjo smo utrjevali temo osamosvojitve Slovenije. Učna ura je tako sestavljena iz uvodne motivacije, glavnega dela, pri katerem učenci delajo samostojno po skupinah in nato poročajo o dobljenih rezultatih, ter zaključka, kjer učitelj za razbremenitev uporabi metodo »if history«. S pravilnim pristopom je lahko metoda dela s časopisi imenitna in zaželena pri pouku zgodovine.
      • The use of written sources, especially newspaper articles, can be a very exciting and dynamic method for teachers to use in class. Because a newspaper is a very direct source and shows what really happened, it also leaves room for interpretation and creating one's own knowledge. In that way it follows the constructivist paradigm. A newspaper is a documentary written source, which must be adapted for use in lessons. The choice of material is crucial, since only appropriately selected newspaper articles can encourage children to work and provide them with an interesting learning method. During lessons, we can study a single article from different perspectives or discuss several articles with similar topics. Before working with newspaper articles, students must be familiarised with the historical circumstances and possess sufficient knowledge about the studied topic. The method of working with newspapers is shown on the example of working with the Kmečki glas newspaper, which has been catering to farmers ever since its first issue in 1943. It was used to consolidate the topic of Slovenia's attainment of independence. The lesson thus consists of introductory motivation; the main part, during which students work independently in groups and then report on the obtained results; and the conclusion, during which the teacher uses the “if history” method to enable the students to unwind. With a proper approach, the method of working with newspapers can be an excellent and welcome addition to history lessons.
    • založnik
      • Zavod Republike Slovenije za šolstvo
    • datum
      • 2016
      • 01. 01. 2016
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd