logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Professional Group of Nurses in Education within the Nurses Society of Slovenia


Soavtor(ji):Ljiljana Stankov (mod.)
Leto:2013
Založnik(i):Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana, Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Slovenski šolski muzej, Ljubljana, ICOM Slovenija, Celje
Jezik(i):angleščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Martina Škrabec je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Opis

SZa začetek izobraževanja za ožje področje zdravstvene nege – babiške in porodniške nege na Slovenskem se lahko šteje ustanovitev Babiške šole v Ljubljani 1753 leta. Učitelji so bili zdravniki, ki so tudi prevedli prvi strokovni učbenik v slovenščino. Šola za področje zdravstvene nege pa je začela s svojim delom 1924 leta. Prvi učitelji so bili predvsem zdravniki in prva slovenska šolana medicinska sestra s spričevalom dunajske šole. Pred 2. svetovno vojno je bilo ustanovljeno več šol za zdravstveno nego na poklicnem nivoju. Po 2. cvetovni vojni pa so prerasle na srednješolski nivo in 1952 leta je bila ustanovljena prva Višja šola za zdravstvene delavce. Medicinske sestre so se začele združevati v Organizacijo absolventk šole za sestre leta 1927. V letu 1951 se je stanovsko društvo preimenovalo v Društvo medicinskih sester, ki so se mu pridružile izvajalke zdravstvene nege vseh šol , ki so izobraževale za zdravstveno nego. Z razvojem stroke se je zaradi lažjega strokovnega izpopolnjevanja društvo oblikovalo v uradne sekcij, kjer so se združevale medicinske sestre istega delovnega področja. 1970 je bila ustanovljena Sekcija za šolstvo, ki združevala medicinske sestre, ki so delovale kot učiteljice na šolah za zdravstveno nego. 1995 je bila sekcija preimenovana v Sekcijo medicinskih sester v vzgoji in izobraževanju pri Zbornici zdravstvene nege Slovenije, ki se je razvila iz Zveze društev medicinskih sester Slovenije. Naloga sekcije je povezovanje, izmenjava izkušenj in poenotenje učnih vsebin v vseh zdravstvenih šolah Slovenije. Medicinske sestre se izpopolnjujejo na pedagoško – didaktičnem področju, predstavljajo učne ure, novosti, strokovno literaturo ter podpirajo v prizadevanju za razvoj in poenotenje stroke.

Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37708
    • naslov
      • Professional Group of Nurses in Education within the Nurses Society of Slovenia
      • Sekcija medicinskih sester v vzgoji in izobraževanju pri Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije
    • ustvarjalec
      • Martina Škrabec
    • soavtor
      • Ljiljana Stankov (mod.)
    • predmet
      • zgodovina
      • šolstvo
      • muzej
      • history
      • school system
      • museum
    • opis
      • SZa začetek izobraževanja za ožje področje zdravstvene nege – babiške in porodniške nege na Slovenskem se lahko šteje ustanovitev Babiške šole v Ljubljani 1753 leta. Učitelji so bili zdravniki, ki so tudi prevedli prvi strokovni učbenik v slovenščino. Šola za področje zdravstvene nege pa je začela s svojim delom 1924 leta. Prvi učitelji so bili predvsem zdravniki in prva slovenska šolana medicinska sestra s spričevalom dunajske šole. Pred 2. svetovno vojno je bilo ustanovljeno več šol za zdravstveno nego na poklicnem nivoju. Po 2. cvetovni vojni pa so prerasle na srednješolski nivo in 1952 leta je bila ustanovljena prva Višja šola za zdravstvene delavce. Medicinske sestre so se začele združevati v Organizacijo absolventk šole za sestre leta 1927. V letu 1951 se je stanovsko društvo preimenovalo v Društvo medicinskih sester, ki so se mu pridružile izvajalke zdravstvene nege vseh šol , ki so izobraževale za zdravstveno nego. Z razvojem stroke se je zaradi lažjega strokovnega izpopolnjevanja društvo oblikovalo v uradne sekcij, kjer so se združevale medicinske sestre istega delovnega področja. 1970 je bila ustanovljena Sekcija za šolstvo, ki združevala medicinske sestre, ki so delovale kot učiteljice na šolah za zdravstveno nego. 1995 je bila sekcija preimenovana v Sekcijo medicinskih sester v vzgoji in izobraževanju pri Zbornici zdravstvene nege Slovenije, ki se je razvila iz Zveze društev medicinskih sester Slovenije. Naloga sekcije je povezovanje, izmenjava izkušenj in poenotenje učnih vsebin v vseh zdravstvenih šolah Slovenije. Medicinske sestre se izpopolnjujejo na pedagoško – didaktičnem področju, predstavljajo učne ure, novosti, strokovno literaturo ter podpirajo v prizadevanju za razvoj in poenotenje stroke.
      • The beginning of nursing care education – midwifery and obstetrical care go back to the year 1753 when the first Midwifery School was established in Ljubljana. The teachers were doctors who also translated the first professional textbook into Slovenian. The school specializing in nursing care opened in 1924. Initially the first teachers were mostly doctors. There was also the first qualified nurse with the certificate from Vienna nursing school. Before World War ll several schools were established on a vocational level. After World War ll vocational level developed into the secondary level in 1952 the first College for Health Professionals was established. Graduated nurses established The Organization of Graduate Nurses in 1927. In 1952 the estate society was renamed into the Nurses Society later joined by the nursing personnel of all schools qualifying for nursing care. With the advance of the profession the Society formed several official groups’ join nurses of a particular field of work in order to facilitate the in-service training. In 1970 the Group for Education was established. The group joined nurses who worked as teachers at nursing school. In 1995 it was renamed into the Professional Group of Nurses in Education within the Nurses Society of Slovenia. The purpose of the group is apart from integration and exchanging experience also promoting the consistency of learning contents for all Slovenian nursing schools. Nurses regularly improve their knowledge in the field of pedagogy and didactics; they also present their lessons to other teachers, study novelties and technical literature. They support the development and consistency of the profession.
    • založnik
      • Inštitut za novejšo zgodovino
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Slovenski šolski muzej
      • ICOM Slovenija
    • datum
      • 2013
      • 28. 06. 2013
    • tip
      • video
    • jezik
      • Angleščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd