logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Slovenian museums for 21st century. Those who cannot remember the past are condemned to repeat it


Avtor(ji):Verena Perko
Soavtor(ji):Branko Šuštar (mod.)
Leto:2013
Založnik(i):Slovenski šolski muzej, Ljubljana, Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, ICOM Slovenija, Celje, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):angleščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Verena Perko je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Opis

Slovenija se je z osamosvojitvijo in odhodom iz skupne jugoslovanske države ter vstopom v Evropsko zvezo soočila s povsem spremenjenimi družbenimi, politično-kulturnimi in gospodarskimi razmerami. V prejšnji državi je delovanje in razvoj muzejev zaznamovala socialistično komunistična usmerjenost družbe, kar je zakoličilo internacionalistično in znanstveno utemeljeno ter družbeno »nevtralno« muzejsko doktrino. S spremenjenimi okoliščinami je napočil čas soočenja z zaostrenimi družbenimi razmerami. Slovenski muzeji so se nenadoma zavedli, da stojijo - skupaj z večino svetovnih muzejev, pred povsem spremenjenimi družbenimi zahtevami. Nekega jutra smo se zbudili v dobi post-muzejev: v dobi dediščinskih ustanov, ki se s premišljeno politiko delovanja angažirano vključujejo v družbo, jo povezujejo, demokratizirajo in skrbijo za ohranjevanje dediščine kot kvalitete življenja v izvornem okolju. Če post-muzej določa njegova družbena angažiranost, sodi med njegove najpomembnejše dejavnosti izobraževanje: vseživljenjsko, trajnostno in okoljsko. Njegova glavna razpoznavnost je družbeno osveščanje na podlagi dediščine in kot odgovor na identitetne potrebe posameznika in družbe. Post-muzeji so proces, ki se začne s profesionalizacijo in trajnostnim izobraževanjem muzealcev samih. Prispevek bo prikazal podobo slovenskih muzejev v luči prizadevanj, da odgovorijo na pričakovanja sodobne družbe in se usmerijo k »postmuzejskim« ciljem.

Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37645
    • naslov
      • Slovenian museums for 21st century. Those who cannot remember the past are condemned to repeat it
      • Slovenski muzeji za 21 stoletje. Kdor se ne spominja preteklosti, je obsojen, da jo bo še enkrat doživel
    • ustvarjalec
      • Verena Perko
    • soavtor
      • Branko Šuštar (mod.)
    • predmet
      • zgodovina
      • šolstvo
      • muzej
      • history
      • school system
      • museum
    • opis
      • Slovenija se je z osamosvojitvijo in odhodom iz skupne jugoslovanske države ter vstopom v Evropsko zvezo soočila s povsem spremenjenimi družbenimi, politično-kulturnimi in gospodarskimi razmerami. V prejšnji državi je delovanje in razvoj muzejev zaznamovala socialistično komunistična usmerjenost družbe, kar je zakoličilo internacionalistično in znanstveno utemeljeno ter družbeno »nevtralno« muzejsko doktrino. S spremenjenimi okoliščinami je napočil čas soočenja z zaostrenimi družbenimi razmerami. Slovenski muzeji so se nenadoma zavedli, da stojijo - skupaj z večino svetovnih muzejev, pred povsem spremenjenimi družbenimi zahtevami. Nekega jutra smo se zbudili v dobi post-muzejev: v dobi dediščinskih ustanov, ki se s premišljeno politiko delovanja angažirano vključujejo v družbo, jo povezujejo, demokratizirajo in skrbijo za ohranjevanje dediščine kot kvalitete življenja v izvornem okolju. Če post-muzej določa njegova družbena angažiranost, sodi med njegove najpomembnejše dejavnosti izobraževanje: vseživljenjsko, trajnostno in okoljsko. Njegova glavna razpoznavnost je družbeno osveščanje na podlagi dediščine in kot odgovor na identitetne potrebe posameznika in družbe. Post-muzeji so proces, ki se začne s profesionalizacijo in trajnostnim izobraževanjem muzealcev samih. Prispevek bo prikazal podobo slovenskih muzejev v luči prizadevanj, da odgovorijo na pričakovanja sodobne družbe in se usmerijo k »postmuzejskim« ciljem.
      • After gaining independence, leaving the Yugoslav state and by joining the European Union, Slovenia faced a completely altered social, political, cultural and economic situation. In the former state, the activities and development of museums was marked by a socialist-communist orientation, which established an internationalist and scientifically-based, socially ‘neutral’ museum doctrine. The new circumstances brought a need to face more difficult social conditions. Slovenian museums – like most museums in the world – suddenly became aware that they faced completely different social demands. And so one morning Slovenian museum people woke up in the era of ‘post-museums’: of heritage institutions which are, through their well thought-out policies, included in society, uniting and democratising it and ensuring the preservation of heritage in its original environment – as a part of the quality of everyday life. If a post-museum is determined by its social engagement, one of its most important activities must be education: life-long, sustainable and environmentally aware. Its main recognisable characteristic is the raising of social awareness on the basis of heritage as a response to the identity needs of the modern society. Postmuseums are a process that begins with the professionalization and permanent education of museum people. The contribution will portray Slovenian museums in the light of endeavours to respond to the needs of modern society and to strive towards ‘post-museum’ goals.
    • založnik
      • Slovenski šolski muzej
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • ICOM Slovenija
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2013
      • 26. 06. 2013
    • tip
      • video
    • jezik
      • Angleščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd