logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Učitelji v župnijskih šolah v dolnjem Prekmurju v 17. in 18. stoletju


Avtor(ji):Klaudija Sedar
Soavtor(ji):Renato Podbersič (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Klaudija Sedar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Prekmurci svojega verskega in s tem izobraževalnega središča v domačem okolju niso imeli, saj niso imeli ne škofije ne drugih pomembnih kulturnih središč, kar ni bilo ugodno zanje. Vse do leta 1777, ko je Marija Terezija izdala odredbo Ratio educationis, je Cerkev sama skrbela za šolstvo, ustanavljala šole in določala učni načrt neodvisno od države. Šele po tej odredbi so šole postale državne, kar je pomenilo, da je država urejala šolstvo, nadzorovala pouk, vzgojo otrok in predpisovala učno snov. Delo učitelja v tedanjem času torej nikakor ni primerljivo z današnjo vlogo učitelja, tako po vzgojnoizobraževalni vlogi kot tudi po učnem programu ne. Njihovo delo so namreč redno nadzorovali duhovniki, poučevali pa so kar v lastni hiši ali učiteljevem domu, ki je bil na stroške župljanov postavljen v neposredni bližini župnišča oziroma cerkve. Poleg tega so pogosto delovali še v vlogi cerkovnika, kantorja, organista in po potrebi opravljali še kakšno drugo opravilo, zaradi česar je poučevanje ostajalo v senci oziroma je bilo nekoliko zapostavljeno. V prispevku se bom osredotočila na vlogo učitelja v tedanjem izobraževalnem procesu, katere predmete so poučevali, v katerem jeziku in nenazadnje kaj so bili ti učitelji po izobrazbi in narodnosti.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37469
    • naslov
      • Učitelji v župnijskih šolah v dolnjem Prekmurju v 17. in 18. stoletju
      • Teachers in Parish Schools in Lower Prekmurje Region in the 17th and 18th Century
    • ustvarjalec
      • Klaudija Sedar
    • soavtor
      • Renato Podbersič (mod.)
    • predmet
      • dolnje Prekmurje
      • 17. in 18. stoletje
      • učitelji in njihove karakteristike
      • vloge učiteljev
      • poučevanje
      • Lower Prekmurje
      • 17th and 18th century
      • teachers and their characteristics
      • the role of teachers
      • teaching
    • opis
      • Prekmurci svojega verskega in s tem izobraževalnega središča v domačem okolju niso imeli, saj niso imeli ne škofije ne drugih pomembnih kulturnih središč, kar ni bilo ugodno zanje. Vse do leta 1777, ko je Marija Terezija izdala odredbo Ratio educationis, je Cerkev sama skrbela za šolstvo, ustanavljala šole in določala učni načrt neodvisno od države. Šele po tej odredbi so šole postale državne, kar je pomenilo, da je država urejala šolstvo, nadzorovala pouk, vzgojo otrok in predpisovala učno snov. Delo učitelja v tedanjem času torej nikakor ni primerljivo z današnjo vlogo učitelja, tako po vzgojnoizobraževalni vlogi kot tudi po učnem programu ne. Njihovo delo so namreč redno nadzorovali duhovniki, poučevali pa so kar v lastni hiši ali učiteljevem domu, ki je bil na stroške župljanov postavljen v neposredni bližini župnišča oziroma cerkve. Poleg tega so pogosto delovali še v vlogi cerkovnika, kantorja, organista in po potrebi opravljali še kakšno drugo opravilo, zaradi česar je poučevanje ostajalo v senci oziroma je bilo nekoliko zapostavljeno. V prispevku se bom osredotočila na vlogo učitelja v tedanjem izobraževalnem procesu, katere predmete so poučevali, v katerem jeziku in nenazadnje kaj so bili ti učitelji po izobrazbi in narodnosti.
      • People in Prekmurje region didn’t have a religious and educational center in their local environment, because they had neither a diocese nor other important cultural centers, and it did not benefit them. Until 1777, when Maria Theresa issued the decree Ratio educationis, the Church itself was in charge of education. It was founding schools and determined the curriculum independently of the state. Only after this decree the state governed the educational system, supervised school lessons, education of children and determined the subject matter. A teacher's work at that time is therefore not comparable with his present role, both in an educational role as well as the curriculum. Their work was in fact regularly monitored by priests and they taught in their own house or the teacher's home, which was erected near the rectory or the church at the expenses of the parishioners. In addition teachers also worked as sextons, organists, and if necessary performed other tasks, which meant teaching remained in shadows and was somewhat neglected. In this article I will focus on the role of the teacher in the educational process of the specified time period, which subjects were taught, in which language, and finally, what was these teachers’ education and nationality.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 30. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd