logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Učbeniki za zgodovino: njihov pomen in kvaliteta


Soavtor(ji):Edvard Protner (mod.)
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Jelka Miranda Razpotnik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Prispevek analizira vlogo učbenika v sodobnem poučevanju zgodovine na slovenskih šolah. Sodobni pouk zgodovine zahteva, da so učenci pri pouku aktivni, sodelujejo in razmišljajo, kar pa učitelji največkrat dosegajo s tem, da uporabljajo dodatno gradivo (npr. delovne liste, elektronske prosojnice itd.), ki omogočajo učencem, da so resnično aktivni, delajo lastne zapiske, zapisujejo analize virov, rešujejo probleme ... Prispevek se torej v prvem delu osredotoča na vlogo in pomen učbenika v sodobnem poučevanju zgodovine. Dejstvo je, da se zgodovinski učbeniki uporabljajo povsod po svetu, vendar pa obstajajo velike razlike v načinu, kako so sestavljeni, njihovem pedagoškem razumevanju ter v izboru gradiva, ki je njihov sestavni del. Ne glede na to pa se vsi učitelji soočajo z vprašanjem, kako uporabljati učbenike pri svojem poučevanju. V nadaljevanju prispevek analizira značilnosti kvalitetnega učbenika za zgodovino, elemente, ki zagotavljajo kvaliteto in predstavi, kdo so akterji, ki bi morali zagotavljati kvaliteto učbenika.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37433
    • naslov
      • Učbeniki za zgodovino: njihov pomen in kvaliteta
      • History Textbooks: Their Importance and Quality
    • ustvarjalec
      • Jelka Miranda Razpotnik
    • soavtor
      • Edvard Protner (mod.)
    • predmet
      • zgodovinski učbeniki
      • poučevanje zgodovine
      • učni načrt
      • koncepti poučevanja zgodovine
      • učno okolje
      • history textbooks
      • history lessons
      • curriculum
      • concepts of history lessons
      • learning environment
    • opis
      • Prispevek analizira vlogo učbenika v sodobnem poučevanju zgodovine na slovenskih šolah. Sodobni pouk zgodovine zahteva, da so učenci pri pouku aktivni, sodelujejo in razmišljajo, kar pa učitelji največkrat dosegajo s tem, da uporabljajo dodatno gradivo (npr. delovne liste, elektronske prosojnice itd.), ki omogočajo učencem, da so resnično aktivni, delajo lastne zapiske, zapisujejo analize virov, rešujejo probleme ... Prispevek se torej v prvem delu osredotoča na vlogo in pomen učbenika v sodobnem poučevanju zgodovine. Dejstvo je, da se zgodovinski učbeniki uporabljajo povsod po svetu, vendar pa obstajajo velike razlike v načinu, kako so sestavljeni, njihovem pedagoškem razumevanju ter v izboru gradiva, ki je njihov sestavni del. Ne glede na to pa se vsi učitelji soočajo z vprašanjem, kako uporabljati učbenike pri svojem poučevanju. V nadaljevanju prispevek analizira značilnosti kvalitetnega učbenika za zgodovino, elemente, ki zagotavljajo kvaliteto in predstavi, kdo so akterji, ki bi morali zagotavljati kvaliteto učbenika.
      • The article analyzes the role of a textbook in contemporary history lessons in Slovenian schools. Contemporary history lessons require pupils to be active, to participate and to think. Most times teachers achieve this by using additional material (e.g. worksheets, electronic slides, etc.), that allows pupils to be truly active, to make their own notes, to analyse sources, to solve problems… In the first part the article focuses on the role and importance of textbooks in modern history lessons. The fact is, that history textbooks are being used everywhere across the globe, but there are differences in the way they are made, in their pedagogical understanding and in the selection of material that presents theircontent. However, all teachers are faced with the question how to use textbooks in their lessons. The article analyses the characteristics of a quality textbook for history, elements that ensure the quality and presents, who are the agents that should ensure the quality of textbooks.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 29. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd