V referatu bo predstavljen pogled grškega pisca Plutarha na vzgojo in izobraževanje, kot ga je mogoče razbrati na osnovi treh pripisanih mu razprav: De liberis educancis, Quomodo adolescens poetas audire debeat in De recta ratione audiendi. Plutarh (ok. 45–pred 125) je večji del svojega življenja preživel v rodni Hajroneji v Bojotiji. Izhajal je iz bogate in izobražene družine, kar mu je omogočilo, da je bil tudi sam deležen najboljše izobrazbe. V poznejših letih je v Hajroneji ustanovil lastno zasebno šolo družinskega značaja, v kateri se je posvetil vzgoji svojih (imel je štiri sinove in hčer) in tujih otrok. Vprašanjem vzgoje in izobraževanja se je mestoma posvečal v številnih svojih delih, v treh izbranih razpravah pa je svojo pozornost v prvi vrsti namenil prav vzgojno-izobraževalni tematiki. Avtorica bo Plutarhovo razumevanje vzgoje in izobraževanja poskusila osvetliti skozi prikaz političnega položaja Grčije v Plutarhovem času in skozi primerjavo z vzgojno-izobraževalnimi koncepti grških avtorjev klasičnega in helenističnega obdobja.