logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Filmska vzgoja pri pouku zgodovine


Avtor(ji):Špela Frantar
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Špela Frantar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Film je pomembno izrazno sredstvo, ki predstavlja ne le umetnost gibanja, ampak s premišljeno uporabo pridobi tudi izobraževalno funkcijo, saj sodi med didaktično metodo dela z informacijskokomunikacijsko tehnologijo (IKT). Z vključevanjem filma v pouk zgodovine, postane film orodje v učiteljevih rokah, ki dijaku približa vsebino, mu omogoča vpogled v takratni zgodovinski čas in prostor ter mu odpira pot k njegovi domišljiji oziroma kot meni Tomić, »filmi omogočajo dinamično prikazovanje prostorsko in časovno oddaljenih objektov in dogodkov«.1 Učitelji se lahko poslužujemo različnih žanrov filma, čeprav pri uporabi v razredu prevladujeta dokumentarni in zgodovinsko igrani film. Prav tako lahko z uresničitvijo ključnih ciljev (tako operativnih kot procesnih) pri dijakih razvijamo ključno kompetenco sporazumevanja v maternem jeziku in digitalno pismenost ter nadgrajujemo njihovo zgodovinsko znanje s pravilno in smotrno uporabo filmske vzgoje. V okviru prispevka bosta prikazani dve različni dobri šolski praksi, in sicer v obliki medpredmetno zasnovane filmske delavnice in v obliki razvijanja točno določene veščine (pisanje zgodovinskega eseja s pomočjo filma).
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37365
    • naslov
      • Filmska vzgoja pri pouku zgodovine
      • Film Education in History Lessons
    • ustvarjalec
      • Špela Frantar
    • predmet
      • filmska vzgoja
      • zgodovina
      • veščine
      • filmski jezik
      • zgodovinski esej
      • film education
      • history
      • skills
      • film language
      • history essay
    • opis
      • Film je pomembno izrazno sredstvo, ki predstavlja ne le umetnost gibanja, ampak s premišljeno uporabo pridobi tudi izobraževalno funkcijo, saj sodi med didaktično metodo dela z informacijskokomunikacijsko tehnologijo (IKT). Z vključevanjem filma v pouk zgodovine, postane film orodje v učiteljevih rokah, ki dijaku približa vsebino, mu omogoča vpogled v takratni zgodovinski čas in prostor ter mu odpira pot k njegovi domišljiji oziroma kot meni Tomić, »filmi omogočajo dinamično prikazovanje prostorsko in časovno oddaljenih objektov in dogodkov«.1 Učitelji se lahko poslužujemo različnih žanrov filma, čeprav pri uporabi v razredu prevladujeta dokumentarni in zgodovinsko igrani film. Prav tako lahko z uresničitvijo ključnih ciljev (tako operativnih kot procesnih) pri dijakih razvijamo ključno kompetenco sporazumevanja v maternem jeziku in digitalno pismenost ter nadgrajujemo njihovo zgodovinsko znanje s pravilno in smotrno uporabo filmske vzgoje. V okviru prispevka bosta prikazani dve različni dobri šolski praksi, in sicer v obliki medpredmetno zasnovane filmske delavnice in v obliki razvijanja točno določene veščine (pisanje zgodovinskega eseja s pomočjo filma).
      • Film is an important media for expression, which does not only present the art of movement, but with the premeditated use it also gains an educational function, for it is one of the didactic methods for working with information and communication technology (ICT). By integrating film into history lessons, film becomes a tool in the hand of the teacher, which draws the contents nearer to the student, gives him an insight into the historical time and space, and opens the way to his imagination, or as Tomić says, “films enable the dynamic showing of spatially and temporally distant objects and events.” Teachers can use various film genres, although documentary and historical feature films dominate in the classroom. With the realization of the main goals (operational and procedural) we can help students to develop the key competence of communication in their mother tongue and the digital literacy. With the proper and effective use of film education, we can upgrade the historical knowledge of students. The paper will show two different examples of good school practice, namely in the form of an interdisciplinary film workshop and in the development of a specific skill (writing a historical essay with the help of the film).
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd