logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Transformacija psihološkega profila učitelja zgodovine v SR Sloveniji in Nemški demokratični republiki


Avtor(ji):Borut Zidar
Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Borut Zidar je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Na preseku politične, pedagoške in zgodovinopisne dimenzije organizacije pouka zgodovine v obvezni (javni) šoli določenega prostora in časa se v šolskem polju formirajo realni pogoji za profesionalno delovanje učitelja zgodovine. Z elementi posameznih pogojev učiteljskega poklica se kandidat za učitelja zgodovine seznani v času svojega šolanja oz. študija. Še pred nastopom samega dela učitelja zgodovine pa pristojni državni organi presojajo o kandidatovi ustreznosti, s čemer se (med drugim) tudi ugotavlja, ali kandidat sprejema državno veljavne standarde poklica. Na osnovi vsebinske in metodološke analize učbenikov za zgodovino obvezne šole v SR Sloveniji in Nemški demokratični Republiki s konca 1980ih let ugotavljamo, koliko manevrskega prostora je (učbeniški) kanon sodobne zgodovine dopuščal učitelju zgodovine, da je lahko po eni strani zadovoljil profesionalnim standardom svojega poklica in se po drugi strani osebnostno prilagajal spreminjajočim se družbeno-političnim razmeram. Z vidika didaktike zgodovine analiziramo proces transformacije pogojev profesionalnega delovanja učiteljev zgodovine na prehodu iz socialistične v pluralno družbo, ki posledično opredeljuje nov psihološki profil sodobnega učitelja zgodovine.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37364
    • naslov
      • Transformacija psihološkega profila učitelja zgodovine v SR Sloveniji in Nemški demokratični republiki
      • Transformation of the Psychological Profile of a History Teacher in the Socialist Republic of Slovenia and the German Democratic Republic
    • ustvarjalec
      • Borut Zidar
    • predmet
      • učitelj zgodovine
      • pedagoška psihologija
      • didaktika zgodovine
      • SR Slovenija
      • Nemška demokratična republika
      • history teacher
      • history didactics
      • educational psychology
      • Socialistic Republic of Slovenia
      • German Democratic Republic
    • opis
      • Na preseku politične, pedagoške in zgodovinopisne dimenzije organizacije pouka zgodovine v obvezni (javni) šoli določenega prostora in časa se v šolskem polju formirajo realni pogoji za profesionalno delovanje učitelja zgodovine. Z elementi posameznih pogojev učiteljskega poklica se kandidat za učitelja zgodovine seznani v času svojega šolanja oz. študija. Še pred nastopom samega dela učitelja zgodovine pa pristojni državni organi presojajo o kandidatovi ustreznosti, s čemer se (med drugim) tudi ugotavlja, ali kandidat sprejema državno veljavne standarde poklica. Na osnovi vsebinske in metodološke analize učbenikov za zgodovino obvezne šole v SR Sloveniji in Nemški demokratični Republiki s konca 1980ih let ugotavljamo, koliko manevrskega prostora je (učbeniški) kanon sodobne zgodovine dopuščal učitelju zgodovine, da je lahko po eni strani zadovoljil profesionalnim standardom svojega poklica in se po drugi strani osebnostno prilagajal spreminjajočim se družbeno-političnim razmeram. Z vidika didaktike zgodovine analiziramo proces transformacije pogojev profesionalnega delovanja učiteljev zgodovine na prehodu iz socialistične v pluralno družbo, ki posledično opredeljuje nov psihološki profil sodobnega učitelja zgodovine.
      • At the intersection of political, pedagogical and historiographical dimension of the organization of history lessons in compulsory (public) school of a certain space and time, real conditions for a professional performance of a history teacher are forming in the school field. The candidate for a history teacher becomes familiar with elements of individual conditions of the teaching profession during his schooling. Before the history teacher starts to work, the national authorities judge the candidate’s suitability to determine whether he accepts the publicly valid professional standards. Based on the substantive and methodological analysis of history textbooks for compulsory schools in the Socialist Republic of Slovenia and the German Democratic Republic at the end of the 1980s we establish how much room for maneuver space was allowed in the canon of modern history, so that the teacher could on the one hand satisfy the professional standards of his profession and on the other hand personally adapt to the changing socio-political situations. From the perspective of history didactics we analyze the transformation of conditions for the professional operation of history teachers at the transition from a socialist to a plural society, which consequently defines a new psychological profile of a modern history teacher
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd