logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Konference

Ideološke in vsebinske spremembe pri pouku družbe v osnovni šoli


Leto:2016
Založnik(i):Zveza zgodovinskih društev Slovenije, Ljubljana, Inštitut za novejšo zgodovino, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorjev Matija Zorn, Matjaž Geršič je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (5)
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:313.04KB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Ime:program-38-zborovanja-ZZDS-SLO-ANG.pdf
Velikost:303.57KB
Format:application/pdf
Ime:Knjiga-povzetkov–book-of-abstracts.pdf
Velikost:895.33KB
Format:application/pdf
Ime:Plakat-38-zborovanja-ZZDS.pdf
Velikost:1.36MB
Format:application/pdf
Opis
Pouk družbe ima podobno kot pouk zgodovine, geografije ali domovinske in državljanske kulture in etike pomembno vlogo pri oblikovanju narodove zavesti. Posledično je mnogokrat pod vplivom politike, ki lahko oblikuje učne načrte skladno z ideološko usmerjenostjo. Obravnavani so slovenski učbeniki od druge polovice 19. stoletja do danes. Razdeljeni so na štiri obdobja, ki v grobem sovpadajo s štirimi ideološkimi koncepti, ki smo jim pripadali v preteklem stoletju in pol – AvstroOgrsko, Kraljevino SHS/Jugoslavijo, SFRJ in Republiko Slovenijo. Pouk družbe v osnovni šoli je med drugim usmerjen k temu, da oblikuje pozitiven odnos do domovine in nenazadnje oblasti. V vsakem obdobju so bili postavljeni drugačni kriteriji za izbor učne snovi. Predvsem na nižji stopnji šolanja je učna snov lahko »idejni filter«, namenjena »pravilnemu« usmerjanju razvijajočih osebnosti. Pouk družbe odseva družbeno, kulturno in gospodarsko podobo vsakega obravnavanega obdobja ter kaže takratno dojemanje sodobnih, deloma pa tudi preteklih družbenih procesov.
Metapodatki (11)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37363
    • naslov
      • Ideološke in vsebinske spremembe pri pouku družbe v osnovni šoli
      • Ideological and Content Changes in Social Science Lessons in Primary School
    • ustvarjalec
      • Matija Zorn
      • Matjaž Geršič
    • predmet
      • družba
      • učbeniki
      • osnovna šola
      • ideologija
      • zgodovinski pregledi
      • social science
      • textbooks
      • primary school
      • ideology
      • historical reviews
    • opis
      • Pouk družbe ima podobno kot pouk zgodovine, geografije ali domovinske in državljanske kulture in etike pomembno vlogo pri oblikovanju narodove zavesti. Posledično je mnogokrat pod vplivom politike, ki lahko oblikuje učne načrte skladno z ideološko usmerjenostjo. Obravnavani so slovenski učbeniki od druge polovice 19. stoletja do danes. Razdeljeni so na štiri obdobja, ki v grobem sovpadajo s štirimi ideološkimi koncepti, ki smo jim pripadali v preteklem stoletju in pol – AvstroOgrsko, Kraljevino SHS/Jugoslavijo, SFRJ in Republiko Slovenijo. Pouk družbe v osnovni šoli je med drugim usmerjen k temu, da oblikuje pozitiven odnos do domovine in nenazadnje oblasti. V vsakem obdobju so bili postavljeni drugačni kriteriji za izbor učne snovi. Predvsem na nižji stopnji šolanja je učna snov lahko »idejni filter«, namenjena »pravilnemu« usmerjanju razvijajočih osebnosti. Pouk družbe odseva družbeno, kulturno in gospodarsko podobo vsakega obravnavanega obdobja ter kaže takratno dojemanje sodobnih, deloma pa tudi preteklih družbenih procesov.
      • Similar to history, geography, patriotic and civil culture and ethics lessons, also social science lesson plays an important role in shaping the nation’s consciousness. Consequently, it is often a subject to political interference, which can develop the curriculum in accordance with ideological orientation. Discussed are Slovenian textbooks from the second half of the 19th century till today. They are divided into four periods, which roughly clash with four ideological concepts we belonged to in the past century and a half - Austro-Hungary, the Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes / Yugoslavia, SFRY and the Republic of Slovenia. The social science lesson in primary school develops a positive relation towards one’s homeland and authority. In each period different criteria for the selection of subject matter were set. In particular, at a lower level of education the subject matter can be a “filter of ideas”, intended to “correctly” motivate the burgeoning personalities. Social science lesson reflects the social, cultural and economic image of each of the discussed period and shows the then perception of contemporary and partly previous social processes.
    • založnik
      • Zveza zgodovinskih društev Slovenije
      • Inštitut za novejšo zgodovino
    • datum
      • 2016
      • 28. 09. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd