Aktivnosti, povezane s poživitvijo turističnih dejavnosti, so na območju slovenske
obale začele potekati v prvi polovici leta 1947. Oblasti tega območja
so se dobro zavedale gospodarskih možnosti turističnega razvoja v povezavi
s širšim srednjeevropskim prostorom in se lotile obnove pomembnejše hotelske
infrastrukture. Po izbruhu spora z informbirojem leta 1947 so jugoslovanske
oblasti pričele vse bolj vključevati cono B Svobodnega tržaškega ozemlja
(STO) v jugoslovansko družbeno-gospodarski sistem. Spremembe so se
na ta način začele kazati tudi v turistični razvojni strategiji, saj je pridobila
opaznejše ideološke predznake in je bila preusmerjena skoraj izključno na
jugoslovanski trg. Organizacija turizma je bila namreč tudi na območju cone
B STO, podobno kakor v Jugoslaviji, v naslednjem obdobju naravnana izrazito
sindikalno z organizacijo mreže počitniških domov, ti pa so morali biti
namenjeni izključno za oddih delavcev. Socialistični turistični model je postal
poglavitni razvojni koncept tega območja, čeprav je zaradi gospodarskih
interesov turistična strategija že v petdesetih letih bila ponovno usmerjena
tudi k razvoju donosnejšega tujskega turizma. Z rešitvijo političnega vprašanja
STO leta 1954 je turistični razvoj pridobil nove razsežnosti. Simbioza
ideološko pogojene identitete in gospodarsko usmerjene poslovne strategije
je postala svojevrstni in celo prepoznavni turistični model tega območja.