logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Lokalna zgodovina v srednješolskih učbenikih za zgodovino od leta 1945 do leta 2010 v Sloveniji


Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Danijela Trškan je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek prikazuje prisotnost lokalne zgodovine v srednješolskih učbenikih za zgodovino, ki so izšli med leti 1945 in 2010. Avtorica ugotavlja, d a je bila lokalna zgodovina vključena pri slikovnem gradivu, različnih nalogah in učbeniškem besedilu le v nekatere učbenike. Ker naj bi bilo poznavanje in razumevanje lokalne zgodovine osnova za preučevanje nacionalne in mednarodne zgodovine, avtorica predlaga, da bi lahko v prihodnosti slovenski pisci učbenikov več pozornosti namenili vključevanju krajevnih primerov, npr. slik. nalog ali pisnih odlomkov, ki vključujejo zgodovino posameznih slovenskih krajev v srednješolske učbenike, srednješolski učitelji zgodovine pa bi lahko uporabljali različne naloge, ki bi spodbujale raziskovanje domačega kraja.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/30990
    • naslov
      • Lokalna zgodovina v srednješolskih učbenikih za zgodovino od leta 1945 do leta 2010 v Sloveniji
      • Local History in Secondary school History textbooks from 1945 to 2010 in Slovenia
    • ustvarjalec
      • Danijela Trškan
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • lokalna zgodovina
      • zgodovina
      • srednja šola
      • učbeniki
      • Slovenija
      • Local History
      • History
      • Secondary school
      • textbooks
      • Slovenia
    • opis
      • Prispevek prikazuje prisotnost lokalne zgodovine v srednješolskih učbenikih za zgodovino, ki so izšli med leti 1945 in 2010. Avtorica ugotavlja, d a je bila lokalna zgodovina vključena pri slikovnem gradivu, različnih nalogah in učbeniškem besedilu le v nekatere učbenike. Ker naj bi bilo poznavanje in razumevanje lokalne zgodovine osnova za preučevanje nacionalne in mednarodne zgodovine, avtorica predlaga, da bi lahko v prihodnosti slovenski pisci učbenikov več pozornosti namenili vključevanju krajevnih primerov, npr. slik. nalog ali pisnih odlomkov, ki vključujejo zgodovino posameznih slovenskih krajev v srednješolske učbenike, srednješolski učitelji zgodovine pa bi lahko uporabljali različne naloge, ki bi spodbujale raziskovanje domačega kraja.
      • The contribution displays the presence of local history in secondary school history textbooks, published between 1945 and 2010. The author determines that local history was scarcely included in picture materials, various assignments and in texts only in some textbooks. Since the knowledge and understanding of local history is the foundation for the research and studying of national and international history, the author suggests that Slovenian textbook writers should pay more attention to local history and include more local examples, e.g. pictures, assignments or written sources in secondary school textbooks, which show the history of Slovenian places. as well as encourages Slovenian history teachers to use different assignments, which would lead to a greater exploration of a hometown.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd