Izdajo knjige, ki je izšla v nakladi 500 izvodov, je
omogočilo Ministrstvo za kulturo RS. Čeprav je
direktor Tehniškega muzeja v kratkem predgovoru
označil publikacijo kot katalog k razstavi, je ne moremo
prištevati h klasičnim tovrstnim katalogom s
preglednim seznamom in predstavitvijo razstavljenih
predmetov ter z bolj ali manj obsežno uvodno
študijo oziroma spremnim besedilom. Ker so v njej
prispevki več avtorjev, bi jo že zaradi tega prej lahko
poimenovali zbornik. Avtor istoimenske, študijsko
izredno dobro pripravljene razstave, Boris Brovinsky,
je na njej predstavil predvsem princip delovanja
in tehnični vidik razvoja kolesa kot prevoznega
sredstva ter razvoj slovenske industrije koles. Publikacijo
pa je, tudi s prispevki zunanjih sodelavcev,
dopolnil še z obravnavo številnih drugih tem, ki so
povezane z uveljavitvijo, vlogo in razvojem enoslednega
vozila na nožni pogon in so zanimiv prispevek
k podobi vsakdanjega življenja v času od srede 19.
pa vse do konca prvega desetletja 21. stoletja, zato je
branje privlačno tudi za povprečnega bralca. Prav
tako so tehnična izhodišča razvoja kolesa podana tako,
da jih lahko razumejo tudi tehnično manj podkovani
bralci.