logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Dogodki

/

Predavanja

Tone Kralj in prostor meje – umetnost med katolicizmom, fašizmom in slovenskim iredentizmom

Ljubljana, 15.12.2016

Avtor(ji):Egon Pelikan
Leto:2016
Založnik(i):Zgodovinsko društvo Ljubljana, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:video
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Egon Pelikan je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Opis
Stara politična meja je po prvi svetovni vojni z Rapallom leta 1920 dokončno izginila, etnično mejo pa je režim po letu 1922 v kontekstu »obmejnega fašizma« sistematično prilagajal politični. Nekdo izmed članov Tajne krščanskosocialne organizacije je v tem času prišel na prav posebej originalno idejo: narisati »izgubljeno« etnično mejo v prostoru nacionalno-političnega spopada, ki jo je realiziral slikar Tone Kralj v sodelovanju s primorsko duhovščino in krščanskosocialnim gibanjem. Gre za fenomen ideološke markacije, ki s tako sistematičnim cerkveno-slikarskim »pokritjem« etnično izpostavljenega obmejnega prostora v Evropi nima primerjave. Govorico slikarja Toneta Kralja je bilo v času, ko je nastajala, mogoče brati tudi nepismenim ali v specifičnem položaju Slovencev v Julijski krajini pod fašizmom – na nepismenost obsojenim.
Metapodatki (9)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/37161
    • naslov
      • Tone Kralj in prostor meje – umetnost med katolicizmom, fašizmom in slovenskim iredentizmom
      • Ljubljana, 15.12.2016
    • ustvarjalec
      • Egon Pelikan
    • predmet
      • ideološke markacije
      • obmejna področja
      • etnične meje
      • Slovenija
      • Italija
      • ideological markings
      • border regions
      • ethnic boundaries
      • Slovenia
      • Italy
    • založnik
      • Zgodovinsko društvo Ljubljana
    • datum
      • 2016
      • 15. 12. 2016
    • tip
      • video
    • jezik
      • Slovenščina
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd