logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Vsebinska primerjava izbranih slovenskih in tujih osnovnošolskih učbenikov zgodovine


Avtor(ji):Valerija Bernik
Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Valerija Bernik je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Avtorica analizira izbrane učbenike zgodovine za osnovno šolo, ki so izšli v obdobju od leta 2000 do leta 2004 v Sloveniji, Veliki Britaniji, Franciji in Nemčiji. Analiza vključuje primerjavo vsebinskih elementov učbenikov, tematizacije vsebin, zastopanosti področij družbenega življenja v preteklosti ter izbranih vsebin (prva svetovna vojna, totalitarizem, druga svetovna vojna, vloga žensk). Zanimiva je primerjava zastopanosti posameznih zgodovinskih obdobij v obravnavanih učbenikih, ki kaže, da učbeniki v največji meri poudarjajo sodobno obdobje - to je čas 20. stoletja. Na koncu avtorica podaja tudi predloge za izboljšanje učbenikov, ki so lahko pripomoček piscem učbenikov na področju družboslovja.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/31011
    • naslov
      • Vsebinska primerjava izbranih slovenskih in tujih osnovnošolskih učbenikov zgodovine
      • Content comparaison of selecteds Slovenian and foreign elementary school History textbooks
    • ustvarjalec
      • Valerija Bernik
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • zgodovina
      • učbeniki
      • osnovna šola
      • tematizacija
      • zgodovinska obdobja
      • izbrane teme
      • history
      • elementary school
      • arrangement of topics
      • historical periods
      • selected topics
    • opis
      • Avtorica analizira izbrane učbenike zgodovine za osnovno šolo, ki so izšli v obdobju od leta 2000 do leta 2004 v Sloveniji, Veliki Britaniji, Franciji in Nemčiji. Analiza vključuje primerjavo vsebinskih elementov učbenikov, tematizacije vsebin, zastopanosti področij družbenega življenja v preteklosti ter izbranih vsebin (prva svetovna vojna, totalitarizem, druga svetovna vojna, vloga žensk). Zanimiva je primerjava zastopanosti posameznih zgodovinskih obdobij v obravnavanih učbenikih, ki kaže, da učbeniki v največji meri poudarjajo sodobno obdobje - to je čas 20. stoletja. Na koncu avtorica podaja tudi predloge za izboljšanje učbenikov, ki so lahko pripomoček piscem učbenikov na področju družboslovja.
      • The author analyses selected history textbooks for elementary schools, issued between 2000 and 2004 in Slovenia, Great Britain, France and Germany. The analysis includes a comparison of content elements of textbooks, arrangement of topics, representation of areas of social life in the past and selected contents (First World War, totalitarism, Second World War, role of women). The comparison of representation of individual historical periods is interesting as it shows that textbooks greatly concentrate on the Contemporary period - the time of the 20th Century. In the conclusion, the author gives suggestions on how to improve textbooks, which can be a useful tool for textbook authors in the area of social sciences.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd